geen facturen ontvangen.

knul
Topic Starter

geen facturen ontvangen.

#1 , 26 dec 2011 23:25

deze morgen een aangtekende brief ontvangen ivm beeindiging van een contract voor het leveren van nutsvoorzieningen ( gas, elektr ) Ik heb echter geen facturen hiervoor ontvangen. Er werden 3 brieven verzonden ter herinnering, aanmaning en ingebrekestelling. Deze heb ik echter nooit ontvangen. Bij telefonisch contact met de klantendienst konden ze enkel bevestigen dat er een openstaand schuldsaldo bestaat en ik hiervoor door hen werd verwittigd. Ik betwist niet dat deze brieven daadwerkelijk werden verstuurd maar doe enkel de vaststelling dat ik deze niet heb ontvangen. Ook het feit dat er een schuldsaldo openstaat zal ik niet ontkennen want bij nazicht van m'n bankafschriften kan ik enkel vaststellen dat ik inderdaad de voorbije maanden geen enkele factuur heb betaald aan de desbetreffende maatschappij. Hoedanook wil ik onze overeenkomst correct naleven en m'n schulden voor de geleverde diensten alsnog vergoeden. Met uitzondering van de extra bezoldiging voor nalatigheidskosten en interesten uiteraard.
Ondanks mijn bereidheid om de kosten zo snel mogelijk te vergoeden, kosten die ik niet betwist, krijg ik geen kans om voor deze schulden een eventueel afbetalingsplan of een andere regeling uit te werken die aanvaardbaar en haalbaar is voor beide partijen. Neen, ik moet de kosten integraal betalen binnen een termijn die voor mij absoluut niet haalbaar is.
Uiteraard ben ik me ervan bewust dat de bewering dat ik geen facturen heb ontvangen een vaak gehanteerd argument zal wezen bij wanbetalers ed. Hoedanook kan ik dit argument niet staven met enig bewijs, hetgeen mij alsdusdanig in discrediet brengt bij de schuldeiser en m'n verhaal op weinig geloofwaardigheid zal kunnen rekenen.
Ik kan enkel de vaststelling maken dat ik sinds geruime tijd ondervind dat ik sommige poststukken niet ontvang. Ook post van andere verzenders.
waarschijnlijk is de oorzaak hiervan bij de distributie van de poststukken te vinden. Overmacht vind ik dus omdat ik er geen schuld aan tref dat de voor mij bestemde post niet bij mij wordt bezorgd en ik dus niet in machte was om te anticiperen op de achterstallige betalingen.
Mijn vraag aan jullie is de volgende:
Bestaat er een juridische basis waarop ik mij kan beroepen om alsnog een gunstige regeling te treffen om mijn schulden te vereffenen rekening houdende dat de gemaakte schulden een gevolg zijn van overmacht? Hoe kan ik mijn credibiliteit en geloofwaardigheid in ere herstellen door enig bewijs te leveren dat mijn verhaal onverzonnen is en geen voorwendsel is om mijn schulden te ontlopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 dec 2011 14:18

Van overmacht kan hier m.i. geen sprake zijn. U moet betalen voor verbruik dat u gehad hebt. U kon er zich aan verwachten dat u deze bedragen zou moeten betalen, ongeacht of u facturen ontving of niet.

Schrijf aan de maatschappij dat u de schuld zal afbetalen met XXX euro per maand en begin deze afbetalingen uit te voeren. U zal dan wel zien of ze u dagvaarden.

Als u gedagvaard wordt kan u aan de rechter nog afbetalingstermijnen vragen maar zal u, vrees ik, wel de gerechtskosten moeten betalen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 dec 2011 15:34

Leg hierover ook klacht neer bij bPost, zeker als het al meermaals is gebeurd. Het heeft resultaat. In mijn straat en ook bij ons werd vorig jaar regelmatig (een deel van) de post in een verkeerde bus gestoken. Na klacht hebben ze het onderzocht, ook bij de buren. De postbode is na enige tijd vervangen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”