Proximus factuur

Ivan081
Topic Starter
Berichten: 3

Proximus factuur

#1 , 21 dec 2011 20:50

De laatse 2 maanden kreeg ik geen factuur meer van X, na 2 maanden later kreeg ik ineens een brief van een gerechtsdeurwaarder, dat ik geen factuur meer betaald had en dat ik ze nu moest betalen met een boete van 87,40 EUR.
Ik liet hen weten dat ik echt die 2 facturen nooit had gekregen. Ik heb de openstaande facturen betaald omdat ik ze dan pas voor het eerst zag, maar die boete van 87,40 EUR heb ik natuurlijk niet betaald omdat ze onterecht is.
Nu heb ik toch nog een brief ontvangen van de gerechtsdeurwaarder, met de melding dat als ik die 87,4eur niet betaal er zonder verwittiging zal overgegaan worden met een dagvaarding met bijkomende kosten tot het gevolg. Wat kan ik hier aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 21 dec 2011 21:01

U wist dus niet dat er elke maand een factuur kwam?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Ivan081
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 21 dec 2011 21:06

Jawel, maar de laatste 2 maanden kreeg ik er geen. Anders betaal ik ze wel op tijd.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 21 dec 2011 22:59

Eerst de algemene voorwaarden en uw contract nakijken wat er staat bij laattijdige betaling. Indien er geen sprake is van een boete, via AS dit melden. Indien er wel sprake is van een boete, vragen via AS om bewijs dat u de facturen ontvangen heeft.

Fore
Berichten: 1298

#5 , 22 dec 2011 11:25

Jawel, maar de laatste 2 maanden kreeg ik er geen. Anders betaal ik ze wel op tijd.
doordat u weet dat er maandelijks een afrekening komt en niet met proximus contact heeft opgenomen toen ze niet kwamen, vrees ik dat een rechter het als een fout van uw kant gaat zien
maar neem zeker eens contact op met de klantendienst. Vanuit mijn ervaring is dit altijd zeer positief geweest.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

bartvdv
Berichten: 1911

#6 , 22 dec 2011 11:43

Wat ik vreemd vind, is dat je dus blijkbaar ook geen sms of bericht hebt ontvangen op jouw gsm i.v.m. achterstallige facturen. Ook geen herinneringen... en dat je niet eerder werd afgesloten? De brief van de gerechtsdeurwaarder is waarschijnlijk een minnelijke invordering? En de boete waarschijnlijk de vergoeding voor de deurwaarder? Anders laat je beter weten aan de deurwaarder (via e-mail) dat je de facturen hebt betaald aan X en dat daarmee de schuld werd vereffend.

@Turaki: "vragen via AS om bewijs dat u de facturen ontvangen heeft"... dit maakt toch geen kans voor de vrederechter; er wordt vanuitgegaan dat de facturen wel degelijk werden verstuurd en ontvangen. X hoeft dat niet te bewijzen en kan dat ook nooit.

Ivan081
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 22 dec 2011 15:22

Ondertussen was ik overgegaan naar een andere operator, daarom kreeg ik geen sms. Ik wist wel dat ik nog facturen moest krijgen, maar als ik ze niet krijg, ga ik er ook zelf niet achter vragen. Van zodra die gerechtsdeurwaarder ze mij per mail bezorgde heb ik ze ook betaald, daar doe ik niet moeilijk over. Misschien maakte de postbode een fout en stak hij ze in de verkeerde bus.( gebeurt hier meer omdat er nog een straat is, met een naam die heel hard op de onze trekt). Maar daar kan ik dus niets aan doen. Mijn terechte facturen zijn allemaal netjes betaald nu. Alleen die boete zou ik erg vinden om die te moeten betalen.

Terug naar “Consumenten Koop”