bp-shop

ken_vg
Topic Starter
Berichten: 1

bp-shop

#1 , 01 feb 2007 20:03

beste,

ik las net op het forum dat er al eens een incident was rond een aankoop bij bp-shop. ik heb hier in december een plasma tv van een surround systeem gekocht wat goed is afgeleverd en betaald. toen hebben we een dag afgesproken dat hij zou komen om de tv en het surround systeem te plaatsen aangezien dit in de prijs inbegrepen was. na enkele uren wachten op desbetreffende dag kwam er niemand opdagen. als ik dan naar zijn mobiel nummer belde was dit toevallig uitgeschakeld. we hebben zo 4 of 5 maal een afspraak gemaakt waarbij hij uiteindelijk niet kwam opdagen. ik heb hem dan nog een 30-40 tal keer gebeld aangezien hij nooit opnam. bij mij kwam hij ook met de uitvlucht aanzetten dat zijn vrouw net bevallen was en dat hij het razend druk had. dan heb ik hem uiteindelijk nog eens aan de lijn gekregen en zei hij kortaf dat hij niet kwam plaatsen hij ging uitrekenen hoeveel het was voor de plaatsing en dan ging hij dit terugstorten. na nog een week onophoudelijk proberen te bellen hem nog een keer aan de lijn gekregen. toen zei hij dat hij het materiaal voor alles weg te werken, de draadloze tv ontvanger en de muurbeugels voor het surround cinema systeem ging opsturen per kilopost. de helft hiervan heb ik al betaald en over een of andere vergoedging voor 2 maand aan het lijntje gehouden te worden en 3 volledige dagen verlof genomen te hebben werd niet gesproken. op de site van de post kan u zien dat kilopost nationaal nooit meer dan twee dagen onderweg is. ik wacht nu al 2 weken en 3 dagen en ik heb nog steeds niet gezien. ik kan hem ook op geen enkele manier meer bereiken ( mail niet en telefoon eveneens niet ). hij heeft het dus gewoon niet opgestuurd. hoe kan ik dit het beste oplossen.

mvg, Ken Vangenechten

mvg, ken Vangenechten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cindyjackson
Berichten: 3

#2 , 01 feb 2007 23:14

Beste

Ik heb inderdaad ook problemen bij deze shop en ook met t excuus dat de vrouw bevallen is en de man een zeer drukke tijd heeft;wat op zich natuurlijk wel kan,alhoewel een pakje versturen met de post niet echt zoveel gevraagd lijkt te zijn;zeker als dit dan 3 maanden op zich laat wachten;ik heb uiteindelijk 2 van de 4 betaalde ipods ontvangen waarna ik hun moest bevestigen of dit goed was en ik de andere 2 ook wou hebben:omdat het hier over een upgrade ging aangezien de eerste ipods die op de site stonden "end of life" waren,maar na meer dan een maand en half vind ik het eigenlijk best menselijk dat ik deze upgrade kreeg,maar nu hebben ze mij een drietal weken geleden gemaild dat de laatste twee ook opgestuurd werden met de post:maar drie weken vind ik verschrikkelijk lang onderweg;ook kunnen wij hun niet meer contacteren via het gsm nummer dat werd vermeld.De emails worden niet meer beantwoordt,en er is zeker en vast fraude aanwezig in deze zaak want de zaak heette eerst: turbulence-belgium(geen idee hoe deze hiervoor heette),dan werd het weer bp-shop maar als u al eens gaan kijken bent nu naar hun site www.bp-shop.be dan merkt u dat ook deze opnieuw offline is gegaan en wie weet onder welke naam fungeren ze nu weer? Het is allemaal enorm erg dat zoiets de dag van vandaag nog kan opereren in Belgie.Ik denk dat ik mijn geld kwijt ben,heb wel twee ipods gekregen maar heb er wel voor vier betaald.Ik zou ook willen weten wat we kunnen doen.En ik ken zelfs nog twee mensen die problemen hebben met deze "mensen",het rare aan de zaak is dat de mensen van deze shop op mijn topic antwoord gaven; wat hun toch wel met dergelijke feiten vertrouwd lijkt te zijn.
Ik hoop dat er mensen zijn die ons kunnen zeggen wat de beste oplossing is om direct deze mensen aan te pakken en niet enkel ons individuele zaakje mee op te lossen maar alle mensen die dit is aangedaan te helpen. Ik ben mss maar 250 euro kwijt maar voor mij is dit al een mooi bedrag en zeker als ze het van je stelen,maar andere mensen zitten met hogere bedragen die ze kwijt zijn.

Waar moeten wij heen met ons probleem? Zodat deze frauduleuze eigenaars worden beboet

Heye
Berichten: 468

#3 , 02 feb 2007 00:35

Beste schrijvers,

Wanneer men spreekt over BP-shop bedoelen jullie dan Belgian plasmashop?

Zo ja dan kan ik U vertellen dat op deze link meer info te vinden is over wat er met deze shop is gebeurd.

http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pd ... 131044.pdf

Enkel een akte van oprichting is te vinden.

groeten
Andy

Reclame

cindyjackson
Berichten: 3

#4 , 05 feb 2007 23:31

Dit is een reactie die ik een tijdje geleden naar CindyJanckson het proberen te sturen, maar waarschijnlijk nooit is aangekomen. Het gaat over mijn verhaal ivm bp-shop

Beste Cindy (??),

Herken volledig je verhaal ivm BP-shop. Heb eind november een Nikon foto toestel gekocht bij hen. Voor de aankoop waren ze zeer gedienstig en bereikbaar. Ik had het toestel snel nodig en volgens hun was het op 3 a 4 dagen bij mij. Dus gekocht, automatisch orderbevestiging gekregen en ook onmiddelijk betaald. Van toen af ging het bergafwaarts. Heb ze nog de dag daarna gebeld om te zeggen dat ik het geld gestort had en dat ze me zeker moesten bellen als ze kwamen leveren. Anja was toen blijkbaar juist bevallen, maar geen probleem vogens hen want de andere partner zou alles verder afhandelen....

3 dagen later ben ik beginnen bellen, emailen,.... als ik ze al aan de lijn kreeg was het van, nog niet maar morgen wel. Na 1.5 weken gaven ze toe dat het fout was gelopen maar dat ze die week zeker zouden uitleveren. Die vrijdag was ik het beu omdat ze weer er niet in geslaagd waren om hun belofte na te komen. Ze stelde voor om het geld terug te storten of alsnog een levering met een extra korting. Eerst ben ik daar mee akkoord gegaan maar een half uur later hab ik ze teruggebeld en gezegd dat ik het geld terug wou (ik dacht van wat voor service geven die als er iets mis is met het toestel). Dit heb ik dan nog eens bevestigd per email. Ik ben het toestel ergens anders gaan kopen, in een winkel (geen 2de keer).
Dan is het gevecht begonnen om mijn geld (968 Eur) terug te krijgen. Verschillende beloftes dat ze het gingen doen aan de telefoon, 1 keer per email, maar uiteindelijk nooit uitgevoerd. Geen reactie meer op emails. Telefoontjes met mijn gsm namen ze niet meer op (en ik heb veel gebeld). Heb op Kapaza een negatieve reactie nagelaten (via Kapaza ben ik bij hen gekomen) maar weinig beweging.

Ik had ondertussen veel gezocht op het internet en had het nummer van hun vroegere chauffeur. Ik heb nu nog 2 andere gsm nummers (Hoe kom je aan dit nummer vroegen ze me, haha) en hun prive adres. Ze dreigde de laatste keer het toestel alsnog uit te leveren (na 2 maanden!!!), maar heb hem duidelijk gemaakt dat ik het niet meer moest hebben.

BP-shop op naam van Anja Zwinnen wordt eigenlijk beheerd door Danny Meertens maar blijkbaar heeft hij alleen bedrijfje gehad dat failliet is gegaan. Ze willen blijkbaar snel rijk worden op het internet maar weten niets van zaken doen. Eigenlijk zouden ze zo'n praktijken moeten verboden worden, maar ja. Ik koop nochtans gemakkelijk op het internet maar ga toch nog eens nadenken voor ik het weer eens doe.

Ik ben ondertussen een gerechtelijke procedure begonnen tegen Anja Zwinnen (minnelijke schikking) die 30 jan voorkomt. We zullen wel zien maar stoppen doe ik pas als ik mijn geld terug heb. Voorlopig vraag ik enkel het originele bedrag, alhoewel ik al serieus wat kosten heb (telefoon, tijd, interest, benzine) Naarmate ik verder moet zal ik zeker de gemaakte kosten er aan toevoegen.

Ik lees dat ze jou alles hebben toegestuurd. Dus voor is de strijd achter de rug?
Je zegt dat je andere gedupeerde kende. Kan je hun gegevens doorsturen?


Alvast bedankt
XXXX


Ondertussen ben ik al naar het vredegerecht geweest maar is Anja niet komen opdagen. Ze heeft wel een brief naar het gerecht gestuurd waarin ze de schuld afschuiven op hun chauffeur. De rechter heeft me aangeraden via een gerechtsdeurwaarder te gaan. De kosten hieraan verbonden kunnen doorgerekened worden aan de schuldenaar. Dus hier ben ik nu mee bezig.

Ik heb ondertussen wel al heel wat informatie kunnen bemachtigen over deze 2 en ik ben bereid dit te delen met wie hier in geinteresseerd is.
beste


hartelijk dank dat u zo open bent, ik had mijn bestelling gemaakt als kadootjes voor vrienden die jammer genoeg nog altijd moeten wachten,wel heb ik toch twee exemplaren bemachtigd gekregen waarschijnlijk omdat mijn advocaat per mail hun had kunnen contacteren waarop ze onmiddellijk al twee exemplaren konden toesturen(waarom geen vier snap ik niet,want ik had deze bestelling geplaatst en ik moest zien of de toestellen mij eerst bevielen alvorens de anderen zouden verstuurd worden)zelf heb ik geeist mijn pakje per post toegestuurd te krijgen aangezien hun aan huis leveringservice zeker en vast te wensen overlaat en gelukkig hebben ze hiernaar geluisterd dus had ik het pakje op nog geen week tijd in huis,maar het tweede pakje dat volgens hun al vier weken verstuurd zou zijn,blijkt nog steeds onder de baan te zijn;ja postbodes in belgie werken nog steeds ? pieds. Maar hun hangt echt wel iets boven het hoofd als iedereen hun verhaal eens kon doen die al opgelicht zijn geweest en het zullen er veel zijn,als er op deze site al zeker drie gevallen publiekelijk naar voren worden geschoven.
Ik ga hun nu een aangetekend schrijven sturen zodat ze niet kunnen ontkennen dat ik hun gecontacteerd heb.
Ik wil nu mijn twee andere ipods nog toegestuurd krijgen want ze zijn betaald en als ze hierop niet reageren dan ben ik genoodzaakt ook verdere stappen te ondernemen aangezien dit echt niet kan dat men op dergelijke manier aan broodwinning wil doen maar dan zullen ze mooi een schadevergoeding kunnen ophoesten , ik ben al zo vriendelijk geweest hun zoveel "leveringtijd" te geven ,maar mijn tijd die ik aan dit duo verspeel is ook kostbaar ook al ben ik niet bevallen.
Op deze link beneden vind je een discussie over de BP shop. In een eerdere discussie probeerde Danny de schuld in iemand anders schoenen te schuiven. (Dat deel is momenteel vergrendeld)

Quisyke is Danny Meertens ook al spreekt hij in naam van Anja Zwinnen.

http://www.internetoplichting.nl/cgi-bi ... 1170675181

Terug naar “Consumenten Koop”