aangetekende zendingen

maya_bie
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: Vorselaar

aangetekende zendingen

#1 , 01 feb 2007 11:21

hoelang moeten er tussen de eerste en tweede aangetekende zending (aanmaning tot betalen) zijn om volledig in orde te zijn op juridisch vlak.
Dit zijn klanten van ons die niet willen betalen zonder reden.
Maya

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 01 feb 2007 12:06

Waarom twee brieven sturen?

maya_bie
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: Vorselaar

#3 , 02 feb 2007 17:36

Indien mijn klanten niet reageren op de eerste aanmaning, hoelang moet er wettelijk tussenzijn, voor ik een nieuwe aanmaning kan sturen.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 02 feb 2007 20:16

AANMANING TOT BETALING (NIET AANGETEKEND)



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (datum)

Geachte heer, mevrouw,

Uit mijn boekhouding blijkt dat de volgende factuur, behoudens vergissing van onze kant, nog steeds niet betaald is : factuurnummer . . . . . . . . . . . . . . . . . . van . . . . . . . . . . . . . . . . . (datum) ten bedrage van ? . . . . . . . . . . . . . (te betalen bedrag).

Via deze brief wil ik u een laatste keer verzoeken dit bedrag over te maken op mijn rekeningnummer . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ik dank u bij voorbaat.

Hoogachtend,


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Handtekening
(Uw naam, adres, HR,BTW nr.)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AANMANING TOT BETALING (AANGETEKEND)



AANGETEKEND

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (datum)

Geachte heer, mevrouw,

Op . . . . . . . . . . . . . (datum) hebben wij u geschreven om betaling te verzoeken van onze factuur nr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ten belope van ? . . . . . . . . . . . . . . . . (bedrag) met vervaldatum . . . . . . . . . . . . . . (datum), dit echter zonder resultaat.

Vermits u niet antwoordde op ons vorig schrijven, noch de ontvangst ervan bevestigde, zijn wij genoodzaakt u dit aangetekend schrijven te sturen.

Wij herinneren eraan dat de aanvaarding zonder voorbehoud van onze factuur gelijkstaat met een schuldbekentenis.

Het spijt ons dan ook u te moeten melden dat wij het dossier aan onze advocaat zullen overmaken indien u in gebreke blijft de schuld te vereffenen binnen de acht werkdagen te rekenen vanaf heden. Huidig schrijven geldt als ultieme ingebrekestelling en als laatste gelegenheid om voormeld bedrag te voldoen door storting op ons rekeningnummer . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . onder vermelding van referte . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

(eventueel : Vanaf heden beginnen ook de verwijlinteresten van . . . . . . . . % overeenkomstig onze factuurvoorwaarden te lopen).

Wij wensen u er nog op te wijzen dat invordering langs gerechtelijke weg onvermijdelijk belangrijke kosten te uwen laste zou meebrengen.
Huidig schrijven gebeurt onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.

Hoogachtend,


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Handtekening
(Uw naam, adres, HR,BTW nr.)


Laat dertig dagen tussen beide brieven.

Terug naar “Consumenten Koop”