Ik woon in Belgie.
Begin september hebben we via een AGA verkooppunt in Nederland een offerte gekregen om een nieuw fornuis te kopen, zij zouden ook ons oud fornuis (AGA) overnemen tegen een goede prijs in ruil voor het nieuw fornuis (lacanche) dat we dan bij hun kopen. Dit was volledig telefonisch en via email verlopen.
Dit is de offerte die we gekregen hebben en ons akkoord gegeven hebben.
http://www.mediafire.com/?0adxnp6b58rpa30
Het nieuw fornuis moesten dus zij bestellen en op maat laten maken.
Ze zijn niet eerst komen kijken naar de staat van ons oud fornuis, en hebben onmiddellijk ook hun akkoord gegeven. (Met onze AGA is er niets speciaal mis buiten een paar krasjes hier en daar, het is dan ook al gebruikt natuurlijk). We moesten dus bij bestelling een voorschot van 20% geven.
Nu kwamen ze het nieuwe fornuis normaal vandaag leveren, en het oude meenemen, maar nu komen ze af en vragen ze 2000EUR extra omdat er een paar krassen op zijn.
Dit vonden we natuurlijk niet kunnen, en hebben we maar gezegd dat ze mogen weggaan.
IK wil nu natuurlijk mijn voorschot terug, aangezien ze afzien van de verkoop.
Ben ik nu in mijn recht, ben ik als consument beschermd voor deze soort gevallen? Of wat kan ik doen?
Kan ik gewoon mijn voorschot terug vragen?
