Ontbrekende delen meubels

xaero182
Topic Starter
Berichten: 1

Ontbrekende delen meubels

#1 , 05 dec 2011 20:48

Hallo,

Wij hebben eind augustus een eetkamer besteld.
19 oktober is de eetkamer geleverd, maar er ontbrak een stuk kast en het frame van een stoel (metaal)
was beschadigd. Bijgevolg zitten we al bijna 2 maanden met een kast zonder deur.

Intussen zijn we weer anderhalve maand verder.

We hebben enkele keren contact opgenomen,
en kregen tegenstrijdige antwoorden:
- binnen 2 weken zou het geregeld zijn (monteurs, 19 oktober)
- het was met spoed besteld (winkelpersoneel, half november)
- er is nog niets geregeld (verantwoordelijke dienst naverkoop, 5 december)

Verder kregen we dan deze laatste persoon nog te horen dat we best niet te moeilijk
doen over leveringstermijn, omdat het dan wel eens trager vooruit zou kunnen gaan.
Deze behandeling vind ik ronduit schandalig.


Ik vroeg mij af of ik nu een aangetekende brief kan verzenden waarin
ik vermeld dat ze 3 maanden na de originele bestelling een onderdeel nog niet
geleverd hebben. Dit valt mijns inziens buiten een "redelijke leveringstermijn".

Kan ik dit doen? Of gaat deze "nieuwe" leveringstermijn pas in van het moment
dat we de ontbrekende stukken hebben gemeld?

NB: de betreffende zaak staat niet tussen de aangesloten leden van de meubel geschilcommissie Navem.


alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3132
Locatie: st-niklaas

#2 , 05 dec 2011 21:29

zo snel mogelijk een aangetekende ingebrekestelling versturen.

komt deze terug ( niet afgehaald ), ongeopend bijhouden, reageren ze niet, een 2e sturen.

reageren ze daar ook niet op, een verzoeningspoging bij het vredegerecht, kwestie van wat druk te zetten ;)

Franciscus
Berichten: 39707
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2011 23:46

en daar ook schadevergoeding vragen

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”