Pagina 1 van 1

telecomoperator - contract opzeggen

Geplaatst: 01 dec 2011 09:31
door 1207
om een lang verhaal kort te maken

sinds een dik 3maanden valt het internet continu uit. technisch is het een probleem met upload dat niet opgelost raakt
ondertussen 10tal keren gebeld en zijn er 4 of 5 techniekers langs geweest.

wij willen graag ons contract (loopt tot 11/12) vervroegd opzeggen zonder verbrekingskosten aangezien de operator zijn verplichting niet nakomt.
Welk procedure moet je hiervoor volgen?

Re: telecomoperator - contract opzeggen

Geplaatst: 01 dec 2011 10:28
door Drone
eerst zou ik een aangetekend schrijven sturen met een in gebreke stelling sturen.

daarin zegt u duidelijk, dat indien het probleem niet opgelost is binnen 14 dagen, u genoodzaakt zal zijn het contract stop te zetten wegens nalatigheid en het niet nakomen van dat contract.

( kwestie dat ze zogezegd van niks weten )

reageren ze niet op het aangetekend schrijven, stuurt u wederom een aangetekend schrijven dat u het contract opzegd.

( kijk in de algemene voorwaarden hoe lang op voorhand dit moet gebeuren )

Re: telecomoperator - contract opzeggen

Geplaatst: 01 dec 2011 13:37
door 1207
eerst zou ik een aangetekend schrijven sturen met een in gebreke stelling sturen.

daarin zegt u duidelijk, dat indien het probleem niet opgelost is binnen 14 dagen, u genoodzaakt zal zijn het contract stop te zetten wegens nalatigheid en het niet nakomen van dat contract.

( kwestie dat ze zogezegd van niks weten )

reageren ze niet op het aangetekend schrijven, stuurt u wederom een aangetekend schrijven dat u het contract opzegd.

( kijk in de algemene voorwaarden hoe lang op voorhand dit moet gebeuren )
het contract moet 1 maand op voorhand opgezegd worden maar dat impliceert dat we nog een 11 maanden moeten betalen.
Er staat niets vermeld wat betrekking heeft op de plichten van Mobistar en de klant haar rechten mbt de provider die zijn plicht niet kan/wil nakomen.

wat gebeurt als ik 2 aangetekende brieven stuur en mobistar negeert die?

Re: telecomoperator - contract opzeggen

Geplaatst: 01 dec 2011 18:09
door Drone
als de operator zijn "verplichtingen" niet nakomt verbreken ze, op het simpelste gezegd, zelf het contract/overeenkomst.

als ze niet reageren op de aangetekende schrijven(s) waarin u een oplossing eist hebben ze al zeker gene poot niet meer om op te staan als ze een "vergoeding" zouden eisen wegens 'contractbreuk'.