telecomoperator - contract opzeggen

1207
Topic Starter
Berichten: 34

telecomoperator - contract opzeggen

#1 , 01 dec 2011 09:31

om een lang verhaal kort te maken

sinds een dik 3maanden valt het internet continu uit. technisch is het een probleem met upload dat niet opgelost raakt
ondertussen 10tal keren gebeld en zijn er 4 of 5 techniekers langs geweest.

wij willen graag ons contract (loopt tot 11/12) vervroegd opzeggen zonder verbrekingskosten aangezien de operator zijn verplichting niet nakomt.
Welk procedure moet je hiervoor volgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3131
Locatie: st-niklaas

#2 , 01 dec 2011 10:28

eerst zou ik een aangetekend schrijven sturen met een in gebreke stelling sturen.

daarin zegt u duidelijk, dat indien het probleem niet opgelost is binnen 14 dagen, u genoodzaakt zal zijn het contract stop te zetten wegens nalatigheid en het niet nakomen van dat contract.

( kwestie dat ze zogezegd van niks weten )

reageren ze niet op het aangetekend schrijven, stuurt u wederom een aangetekend schrijven dat u het contract opzegd.

( kijk in de algemene voorwaarden hoe lang op voorhand dit moet gebeuren )

1207
Topic Starter
Berichten: 34

#3 , 01 dec 2011 13:37

eerst zou ik een aangetekend schrijven sturen met een in gebreke stelling sturen.

daarin zegt u duidelijk, dat indien het probleem niet opgelost is binnen 14 dagen, u genoodzaakt zal zijn het contract stop te zetten wegens nalatigheid en het niet nakomen van dat contract.

( kwestie dat ze zogezegd van niks weten )

reageren ze niet op het aangetekend schrijven, stuurt u wederom een aangetekend schrijven dat u het contract opzegd.

( kijk in de algemene voorwaarden hoe lang op voorhand dit moet gebeuren )
het contract moet 1 maand op voorhand opgezegd worden maar dat impliceert dat we nog een 11 maanden moeten betalen.
Er staat niets vermeld wat betrekking heeft op de plichten van Mobistar en de klant haar rechten mbt de provider die zijn plicht niet kan/wil nakomen.

wat gebeurt als ik 2 aangetekende brieven stuur en mobistar negeert die?

Reclame

Drone
Berichten: 3131
Locatie: st-niklaas

#4 , 01 dec 2011 18:09

als de operator zijn "verplichtingen" niet nakomt verbreken ze, op het simpelste gezegd, zelf het contract/overeenkomst.

als ze niet reageren op de aangetekende schrijven(s) waarin u een oplossing eist hebben ze al zeker gene poot niet meer om op te staan als ze een "vergoeding" zouden eisen wegens 'contractbreuk'.

Terug naar “Consumenten Koop”