besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in retour
Geplaatst: 15 nov 2011 02:54
Hallo
Ik heb een probleem met een online bestelling (besteld in NL).
Ik heb materiaal besteld bij een shop in nederland.
De levering werd steeds uitgesteld met smoesjes. Na vele valse beloftes over de levering, hebben wij na een maand wachten de levering geannuleerd en onze centen terug gevraagd. Dit bleek ok voor de winkel.
Nu opnieuw een maand verder hebben wij nog steeds onze centen niet terug gekregen. Als we contact opnemen met de winkel, krijgen we steeds dezelfde smoesjes te horen. "Problemen met de boekhouder." "Uw bankgegevens zijn niet correct. " "Dat moest al lang betaald zijn." "Er is een probleem met de bank".
Telkens zou de winkel ons op de hoogte houden, telkens doen ze dat niet.
2 weken geleden heb ik een aangetekend schrijven gestuurd met de vraag om de aanbetaling binnen de 5 werkdagen retour over te maken etc.
Enkel telefonisch reageert men, emails of AS worden niet beantwoord.
Tot op vandaag heb ik nog steeds niks ontvangen.
Wat is het beste dat we kunnen doen? Eventueel een advocaat raadplegen of een deurwaarder aanstellen? Hoe zit het met het grensoverschrijdende aspect (BE-NL)?
Gezien de feiten duidelijk zijn, is het mogelijk om een rechtzaak aan te spannen en alle kosten (advocaat/gerecht + onkosten) terug te vorderen?
alvast bedankt voor jullie mening.
PS: Op hun webwinkel is de sectie "algemene voorwaarden" niet ingevuld dus deze kan ik niet raadplegen.
groetjes
Benoit
Ik heb een probleem met een online bestelling (besteld in NL).
Ik heb materiaal besteld bij een shop in nederland.
De levering werd steeds uitgesteld met smoesjes. Na vele valse beloftes over de levering, hebben wij na een maand wachten de levering geannuleerd en onze centen terug gevraagd. Dit bleek ok voor de winkel.
Nu opnieuw een maand verder hebben wij nog steeds onze centen niet terug gekregen. Als we contact opnemen met de winkel, krijgen we steeds dezelfde smoesjes te horen. "Problemen met de boekhouder." "Uw bankgegevens zijn niet correct. " "Dat moest al lang betaald zijn." "Er is een probleem met de bank".
Telkens zou de winkel ons op de hoogte houden, telkens doen ze dat niet.
2 weken geleden heb ik een aangetekend schrijven gestuurd met de vraag om de aanbetaling binnen de 5 werkdagen retour over te maken etc.
Enkel telefonisch reageert men, emails of AS worden niet beantwoord.
Tot op vandaag heb ik nog steeds niks ontvangen.
Wat is het beste dat we kunnen doen? Eventueel een advocaat raadplegen of een deurwaarder aanstellen? Hoe zit het met het grensoverschrijdende aspect (BE-NL)?
Gezien de feiten duidelijk zijn, is het mogelijk om een rechtzaak aan te spannen en alle kosten (advocaat/gerecht + onkosten) terug te vorderen?
alvast bedankt voor jullie mening.
PS: Op hun webwinkel is de sectie "algemene voorwaarden" niet ingevuld dus deze kan ik niet raadplegen.
groetjes
Benoit