Pagina 1 van 1

besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in retour

Geplaatst: 15 nov 2011 02:54
door Benoitt
Hallo

Ik heb een probleem met een online bestelling (besteld in NL).

Ik heb materiaal besteld bij een shop in nederland.

De levering werd steeds uitgesteld met smoesjes. Na vele valse beloftes over de levering, hebben wij na een maand wachten de levering geannuleerd en onze centen terug gevraagd. Dit bleek ok voor de winkel.

Nu opnieuw een maand verder hebben wij nog steeds onze centen niet terug gekregen. Als we contact opnemen met de winkel, krijgen we steeds dezelfde smoesjes te horen. "Problemen met de boekhouder." "Uw bankgegevens zijn niet correct. " "Dat moest al lang betaald zijn." "Er is een probleem met de bank".
Telkens zou de winkel ons op de hoogte houden, telkens doen ze dat niet.

2 weken geleden heb ik een aangetekend schrijven gestuurd met de vraag om de aanbetaling binnen de 5 werkdagen retour over te maken etc.
Enkel telefonisch reageert men, emails of AS worden niet beantwoord.

Tot op vandaag heb ik nog steeds niks ontvangen.

Wat is het beste dat we kunnen doen? Eventueel een advocaat raadplegen of een deurwaarder aanstellen? Hoe zit het met het grensoverschrijdende aspect (BE-NL)?
Gezien de feiten duidelijk zijn, is het mogelijk om een rechtzaak aan te spannen en alle kosten (advocaat/gerecht + onkosten) terug te vorderen?

alvast bedankt voor jullie mening.

PS: Op hun webwinkel is de sectie "algemene voorwaarden" niet ingevuld dus deze kan ik niet raadplegen.

groetjes

Benoit

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 16 nov 2011 17:31
door Benoitt
advocaat genomen. toch bedankt voor de hulp.

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 18 nov 2011 13:36
door hippo
Hi Benoit,
veel succes toegewenst, het is iets wat al te veel gebeurt met die kopen op internet.
Zelf koop ik enkel van sites met een keurmerk, die moeten garanderen dat alles goed afgehandeld wordt (Thuiswinkel waarborg of webshop keurmerk).
Heb zelf problemen gehad met ibood.be
Die sites zijn goed zolang alles goed loopt, maar van zodra er problemen zijn hoor je ze niet meer

Misschien is het voor iedereen interessant mocht je hier het vervolg en resultaten posten.

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 18 nov 2011 13:44
door Vandebos
Eerste stap die u zonder advocaat had kunnen nemen was klacht neerleggen bij de Nederlandse Economische inspectie.

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 25 nov 2011 17:06
door SXTC
Goede raad, koop zo weinig mogelijk bij Nederlanders. De meeste oplichters komen blijkbaar van daar (van wat ik online kan lezen over oplichting bij reizen, meubels, diensten, etc...).
Ik zeg niet dat ze allemaal oplichters zijn maar dom zijn ze niet ^^
Als ik je raad kan geven voor de toekomst, probeer zoveel mogelijk te weten te komen over die shop voor je er koopt (opinie en klachten van mensen, zoek ernaar.. als er zijn vind je ze vast terug en weet je snel met watvoor volk je te maken hebt). Ik hoop dat je je geld hoedanook kan terugvorderen. Kan je de link van die shop posten? Of is dit niet toegelaten? Indien dit zo het geval is, kan je de link dan sturen via pm, dan zal ik eens kijken watvoor een shop het is.

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 25 nov 2011 18:55
door bartvdv
Tssss.

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 25 nov 2011 20:04
door Werkmanssteeg
Ik heb het ook voor gehad.. Het leek nochthans een betrouwbaar reisbureau, de reis op zich was relatief goed geregeld, maar toen ik een extra nacht ginder moest blijven omwille van een staking, oh jee

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 09 dec 2011 08:48
door Benoitt
Ja hoor: http://www.zelfleggen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. De website is 'per toeval' vandaag offline gehaald.

Ze hebben nog enkele 'zuster'websites ook. Die zullen hun klanten wellicht op dezelfde manier bestelen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik heb ook klacht neergelegd bij het europees consumentencentrum.

We hebben op aanraden van onze advocaat, een profitletter laten verzenden door een gerechtsdeurwaarder.

Ze hebben bezwaar terug gezonden, alleen kan ik de brief pas straks ophalen. De juiste inhoud van hun verweer ken ik dus nog niet.

Hoe kan men nu verweer voeren bij een zaak die zo duidelijk is? Ik post het verdere verloop.

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 09 dec 2011 09:12
door knokkie
Ik heb zo ook es een geschil gehad met een duitse handelaar.Er bestaat zoeits als test-aankoop maar dan speciefiek voor probs met het buitenland.het heet ECC geloof ik.Zij hebben voor mij bemiddeld en aangeteknde brieven gestuurd en uiteindelijk is het toch in orde gekomen en heb ik mn geld(170E) terug gehad! Maar het blijft idd uitkijkn wat je koopt op het internet......

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 09 dec 2011 09:43
door Benoitt
Bij het Europees Consumenten Centrum (ECC) heb ik al klacht ingediend. Maar voorlopig nog geen reactie ontvangen.
Het ECC kan trouwens niet dwingen tot betaling, enkel bemiddelen...

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 09 dec 2011 11:15
door Vandebos
Wat was de inhoud van hun bezwaar?

Re: besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in reto

Geplaatst: 09 dec 2011 14:23
door Benoitt
Ik dacht dat er bezwaar zou komen, het is één van onze eigen aangetekende zendingen die terug is gekomen.

Dus tot zo ver:
* Besteld en betaald 23/09/2011
* Klacht bij ECC en e-cops 11/2011
* Ingebrekestelling 11/11/2011 (aangetekend, afgeleverd)
* Brief deurwaarder 05/12/2011 ('profitletter')

Ik vermoed dat de offcieele dagvaarding de volgende stap zal moeten worden...

mvg