130€ is relatief. Wat was de totale reissom, het gaat hier ten slotte over een reis voor 3 personen.
Nergens in de reissector kan je bij mijn weten zomaar annuleren na boeking, zelfs niet met een annulatieverzekering waaraan strikte voorwaarden verbonden zijn (en het niet kunnen krijgen van verlof valt daar gewoonlijk niet onder want dat moet je maar checken voor je iets boekt).
De hamvraag hier lijkt me of je van een boeking kan spreken zonder dat er ooit een voorschot betaald werd. Maar nogmaals, wij kennen de AV niet.
Persoonlijk ben ik er in de reissector nog nooit in geslaagd iets te boeken zonder er eerst voor te betalen of er een voorschot op te betalen.
Die 130 euro is 15% van het totale bedrag, wat relatief weinig is (want deze mag max 50% bedragen en kan op aanvraag besproken worden in Nederland, volgens mijn research). Voor alle duidelijkheid ik weet dat dit een domme fout is geweest, ik zou ook persoonlijk niets beloven moest ik niet 100% zeker zijn van mijn zaak, maar de ene persoon is de andere niet. Maar dit terzijde, ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de juridische kant van dit voorval.
Ik wil niet de luierik uithangen en het werk door iemand anders laten doen, ik kom hier een beetje vragen naarwaar ik moet/kan zoeken. Maar indien u toch geïnteresseerd zou zijn in de AV:
De reisorganisatie is lid van de "Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen", de boekingsvoorwaarden kan je hier vinden:
http://www.anvr.nl/opreis.php?opreis_id ... hoofd2sub1" onclick="window.open(this.href);return false;
De website van het reisagentschap zelf kan ik eventueel ook posten maar als ik mij niet vergis heerst er hier een "gebruik-geen-namen-policy", en deze wil ik indien nodig dus zeker en vast respecteren.
edit: de AV van het reisagentschap zelf (naam van agentschap is gewist

)
http://www.2shared.com/document/6XBmcBC ... arden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben momenteel de procedure voor het boeken van de reis aan het overlopen, even zien of deze duidelijk was en niet in strijd is met de regels van het ANVR. (het is tenslotte geleden van begin maart)