mondelinge overeenkomst

duck2
Topic Starter
Berichten: 2

mondelinge overeenkomst

#1 , 28 jan 2007 16:12

Beste,

ik heb onlangs een auto gekocht van een handelaar die handelde in naam van de particulier.Mondeling waren we overeengekomen dat de keuring voor mij ging zijn. Na schriftelijk dit vastgelegd te hebben, heb ik het totale bedrag onmiddelijk overgeschreven. Nu blijkt na de keuring dat de wagen niet inorde is. Kan ik de overeenkomst nog annuleren.

Bijkomende vraag:
vrijdag jl. heb ik met deze handelaar telefonisch afgesproken om de wagen zondagvoormiddag naar mij toe te brengen hiervoor zou ik 75? betalen.De wagen zou geleverd worden tussen 10 en 11uur s ochtends. Om 11u30 stond deze er niet dus ik nam telefonisch contact op met de garagist deze zei dat zijn vader de wagen zou leveren.Hij zou hem opbellen en vragen waar hij was. Na dit gedaan te hebben bleek hij naar een brunch te zijn bij familie. Dus kwam men met de belofte dat de wagen ietsje later geleverd zou worden. Ik stond erop dat dit voor 13u zou gebeuren. Om 16u stond mijn wagen er nog niet. Welke stappen kan ik hiertegen ondernemen? Daar het om een mondelinge overeenkomst gaat heb ik enkel een vriend als getuige die erbij was toen ik aan het telefoneren was en het gesprek ook hoorde.

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten van Steven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duck2
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 28 jan 2007 20:48

Update

de wagen werd om 16u30 geleverd. Nadat ik de papieren kreeg, hebben we de wagen opnieuw onderzocht waaruit blijkt dat er meer gebreken aan zijn dan we de eerste maal ontdekten.

Normaal kan deze overeenkomst toch nietig verklaard worden wegens onzichtbare gebreken of zo?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”