blijvende lopende factuur zonder aanmaning

Arie
Topic Starter

blijvende lopende factuur zonder aanmaning

#1 , 07 nov 2011 13:18

Hier mijn geval:

In juni heb ik mijn domiciliering bij X Fitness stopgezet. Ik was zwanger en al een paar maanden niet gaan fitnessen. In juli krijg ik telefoon: waarom betaal je niet meer en je moet hier komen tekenen voor de stopzetting. In alle drukte ben ik dat vergeten. Dom natuurlijk.

Vorige week ga ik langs bij Y ( die hebben X intussen overgenomen) in mijn buurt. Ik vertel hen dat ik vroeger lid was bij X, ben gestopt wegens zwangerschap, en nu graag terug wil gaan fitnessen. Zij vinden mij terug in hun ledenbestand, en nu blijkt dat ik een openstaande rekening van vijf maanden (350 Euro) heb staan. Ik wist niet eens dat ik nog lid was.

Nu is mijn vraag: raden jullie mij aan om gewoon te betalen? Of heb ik wel degelijk een punt als ik vind dat ze mij duidelijk hadden moeten waarschuwen? Volgens hen is er één aanmaning verstuurd in juli, maar die zou naar mijn vorige adres gestuurd zijn. Ze hadden ook mijn e-mailadres én mijn telefoonnummer. Het feit dat ik hier nu achter kom, heb ik ook aan mezelf te danken. Als ik niet zelf terug wou beginnen fitnessen, dan was de rekening misschien nog jaren blijven lopen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 nov 2011 13:26

Als u niet kan bewijzen dat u hebt opgezegd en het effectief om een maandelijks hernieuwend abonnement gaat bent u in fout.

Misschien eens trachten te onderhandelen met hen? U blijft bij hen fitnessen als zij een geste doen naar het bedrag in achterstal (bijvoorbeeld 50/50). Het valt te proberen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”