Pagina 1 van 1

service valt weg, bedrijf vraagt geld om technieker te laten

Geplaatst: 29 okt 2011 16:52
door MrStone
De situatie is devolgende:

Telefoon, internet en televisie werken niet meer. Na het bellen met bediende van het bedrijf meldt men dat het probleem woensdag opgelost zal worden. Na de vraag of dit vandaag niet kan, krijgt men het antwoord, dat is mogelijk indien u daar 50 euro voor betaald. Kan dit?

is het niet net de klant die vergoed moet worden, aangezien die betaald om 24 op 24, 7 op 7 telefonie, internet en televisie te hebben?

Re: service valt weg, bedrijf vraagt geld om technieker te l

Geplaatst: 29 okt 2011 20:24
door mava105
Wat staat er in uw kontrakt? Lees dat eerst eens zeer grondig door. Is daar sprake van een 24/24/7 service? Ik denk het niet.
Bij mij lees ik " Elke herstelling of vervanging zal, binnen een redelijke termijn, verricht worden " Dat is heel wat anders dan ONMIDDELLIJK.

Re: service valt weg, bedrijf vraagt geld om technieker te l

Geplaatst: 29 okt 2011 20:38
door Lightning
Om U een idee te geven heb ik even opgezocht hoe het bij een van de grote aanbieders geformuleerd is in hun algemene voorwaarden:
5.2. Onverminderd het voorgaande, hebt U het recht bij ernstige onderbrekingen, die langer dan zeven (7) dagen duren, de overeenkomst kosteloos te beƫindigen of creditering te vragen van het abonnementsgeld voor de duur van de hierboven vermelde onderbreking, tenzij deze storing aan Uzelf of aan een andere operator te wijten is.
...
5.6. Dringende herstellingswerken, herstellingen aan eindapparatuur van de klant (tenzij anders wordt overeengekomen) en herstellingswerken ten gevolge van Uw incorrect gebruik worden op Uw kosten uitgevoerd. (tarieven: zie prijslijst)
5.7 Voor herstellingen buiten de kantooruren kan een forfaitaire servicevergoeding worden aangerekend. (tarieven: zie prijslijst)
Als U bij deze aanbieder zou geabonneerd zijn, is het antwoord op uw vragen:
- Ja, ze kunnen U voor een dringende herstelling buiten de kantooruren een forfait aanrekenen.
- Nee, ze moeten U niet vergoeden zolang de onderbreking niet langer dan 7 dagen duurt.

Re: service valt weg, bedrijf vraagt geld om technieker te l

Geplaatst: 31 okt 2011 18:16
door MrStone
Bedankt voor deze reacties, het probleem is diezelfde dag nog kosteloos opgelost.
Maar m.a.w. deze kwestie is puur contractueel geregeld dus?
Dus als men bv. geen redelijke compensaties of dergelijke aanbied is het aan jou om voor een andere provider te kiezen? (Dit is niet het geval maar is maar een voorbeeldje).