service valt weg, bedrijf vraagt geld om technieker te laten

MrStone
Topic Starter

service valt weg, bedrijf vraagt geld om technieker te laten

#1 , 29 okt 2011 16:52

De situatie is devolgende:

Telefoon, internet en televisie werken niet meer. Na het bellen met bediende van het bedrijf meldt men dat het probleem woensdag opgelost zal worden. Na de vraag of dit vandaag niet kan, krijgt men het antwoord, dat is mogelijk indien u daar 50 euro voor betaald. Kan dit?

is het niet net de klant die vergoed moet worden, aangezien die betaald om 24 op 24, 7 op 7 telefonie, internet en televisie te hebben?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 okt 2011 20:24

Wat staat er in uw kontrakt? Lees dat eerst eens zeer grondig door. Is daar sprake van een 24/24/7 service? Ik denk het niet.
Bij mij lees ik " Elke herstelling of vervanging zal, binnen een redelijke termijn, verricht worden " Dat is heel wat anders dan ONMIDDELLIJK.
Laatst gewijzigd door mava105 op 30 okt 2011 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Lightning

#3 , 29 okt 2011 20:38

Om U een idee te geven heb ik even opgezocht hoe het bij een van de grote aanbieders geformuleerd is in hun algemene voorwaarden:
5.2. Onverminderd het voorgaande, hebt U het recht bij ernstige onderbrekingen, die langer dan zeven (7) dagen duren, de overeenkomst kosteloos te beëindigen of creditering te vragen van het abonnementsgeld voor de duur van de hierboven vermelde onderbreking, tenzij deze storing aan Uzelf of aan een andere operator te wijten is.
...
5.6. Dringende herstellingswerken, herstellingen aan eindapparatuur van de klant (tenzij anders wordt overeengekomen) en herstellingswerken ten gevolge van Uw incorrect gebruik worden op Uw kosten uitgevoerd. (tarieven: zie prijslijst)
5.7 Voor herstellingen buiten de kantooruren kan een forfaitaire servicevergoeding worden aangerekend. (tarieven: zie prijslijst)
Als U bij deze aanbieder zou geabonneerd zijn, is het antwoord op uw vragen:
- Ja, ze kunnen U voor een dringende herstelling buiten de kantooruren een forfait aanrekenen.
- Nee, ze moeten U niet vergoeden zolang de onderbreking niet langer dan 7 dagen duurt.

Reclame

MrStone
Topic Starter

#4 , 31 okt 2011 18:16

Bedankt voor deze reacties, het probleem is diezelfde dag nog kosteloos opgelost.
Maar m.a.w. deze kwestie is puur contractueel geregeld dus?
Dus als men bv. geen redelijke compensaties of dergelijke aanbied is het aan jou om voor een andere provider te kiezen? (Dit is niet het geval maar is maar een voorbeeldje).

Terug naar “Consumenten Koop”