Om U een idee te geven heb ik even opgezocht hoe het bij een van de grote aanbieders geformuleerd is in hun algemene voorwaarden:
5.2. Onverminderd het voorgaande, hebt U het recht bij ernstige onderbrekingen, die langer dan zeven (7) dagen duren, de overeenkomst kosteloos te beëindigen of creditering te vragen van het abonnementsgeld voor de duur van de hierboven vermelde onderbreking, tenzij deze storing aan Uzelf of aan een andere operator te wijten is.
...
5.6. Dringende herstellingswerken, herstellingen aan eindapparatuur van de klant (tenzij anders wordt overeengekomen) en herstellingswerken ten gevolge van Uw incorrect gebruik worden op Uw kosten uitgevoerd. (tarieven: zie prijslijst)
5.7 Voor herstellingen buiten de kantooruren kan een forfaitaire servicevergoeding worden aangerekend. (tarieven: zie prijslijst)
Als U bij deze aanbieder zou geabonneerd zijn, is het antwoord op uw vragen:
- Ja, ze kunnen U voor een dringende herstelling buiten de kantooruren een forfait aanrekenen.
- Nee, ze moeten U niet vergoeden zolang de onderbreking niet langer dan 7 dagen duurt.