Beste,
Ik heb een vraagje ivm eventuele kosten van een herstelling van mijn wagen in de garage.
Een kleine maand geleden heb ik een probleem met de wagen. Ik laat hem hiervoor via de pechbijstand naar mijn garage slepen.
Zij kijken de wagen na en concluderen dat stuk y vervangen moet worden. Ik blij want probleem opgelost, en betaal de factuur.
Vorige week op vakantie in frankrijk krijgt de wagen exact dezelfde problemen. Wij laten de auto via de pechbijstand naar een erkende garage afslepen waar de auto wordt nagekeken. Zij vinden geen enkel probleem, krijgen de wagen terug aan de praat en sturen ons terug op pad.
Nu deze week weer exact hetzelfde probleem (3x hetzelfde in dezelfde maand) waardoor ik stil val op de Antwerpse ring en wordt afgesleept door het fast project. De kosten hiervoor bedragen een dikke 200 € en worden niet door de pechbijstand vergoed. Auto wordt terug weggesleept naar mijn garage alwaar hij nu voor herstelling binnen is.
Enkele vraagjes:
- valt deze herstelling binnen de garantie van de werken waarvoor ik de eerste keer de factuur heb betaald? Zo neen, ik heb toen een kleine 400 € betaald voor iets wat men vervangen heeft wat blijkbaar helemaal niet nodig was (nog steeds hetzelfde defect). Kan ik deze factuur nog protesteren of eventueel in mindering laten brengen?
- Kan ik de kosten van het wegslepen op hen verhalen? Het is per slotte van rekening doordat zij een foute herstelling hebben gedaan ik in pan val op de ring (in het midden van de spits geen aangename ervaring trouwens)
- Het echte probleem lijkt nu moeilijk te vinden. Kunnen zij mij onbeperkt werkuren (a rato van + 60€) aanrekenen?
Alvast bedankt!