GSM-operator

Black Beauty
Topic Starter
Berichten: 6

GSM-operator

#1 , 25 jan 2007 15:52

Ik ben lange tijd klant geweest bij een belgische gsm-operator, had er al +/- 4 jaar een abonnement en betaalde al mijn rekeningen via domicili?ring.

Vorig jaar ging er opeens geen geld meer van mijn rekening. Ik heb mij hier geen vragen bij gesteld, dacht dat dit ging om een actie omdat ik al zo lang klant was.

Achteraf bleek dat zij mijn rekeningen hadden afgehouden op de rekening van mijn broer (hij is hier ook klant, dus zowel zijn rekeningen als de mijne gingen van zijn rekening). Ze hebben het geld teruggestort op de rekening van mijn broer en eisten van mij dat ik hun het geld terugbetaalde. Volgens hen hadden zij van mij een aanvraag voor domicili?ring binnengekregen, wat dus niet kan aangezien ik al betaalde met een domicili?ring en het ging om een aanvraag van Centea waar ik geen klant ben. Achteraf hebben ze mij telefonisch gezegd dat ??n van hun medewerkers een fout had gemaakt. Het ging om een bedrag van 1200 euro, maar omdat het om een fout ging die zij gemaakt hadden wilden ze flexibel zijn en mocht ik afbetalen met een afbetalingsplan.

Ik heb dit altijd steeds betaald, maar nu eisen ze dat ik de rest in ??n keer toch betaal. Nu vertelde iemand mij dat ik hen helemaal niets moet terugbetalen omdat zij hebben toegegeven dat het hun fout is. Klopt dit? Moet ik dit bedrag niet betalen wanneer zij dit toegeven? Ook als dit telefonisch gebeurd is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bibendum
Berichten: 94

#2 , 11 feb 2007 11:04

Lijkt volgens mijn bescheiden inzicht niet te kloppen wat die persoon u vertelde.

Black Beauty
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 11 feb 2007 11:29

Ik ben dus verplicht van alles te betalen, ook als het hun fout is?

Reclame

dieke
Berichten: 1299

#4 , 12 feb 2007 08:41

Ik denk ook dat je het moet betalen. Zij hebben van hun kant hun goede wil al laten zien door een afbetalingsplan voor te stellen. Daarmee bewijzen ze genoeg dat ze beseffen dat ze fout geweest zijn. Je hebt voor dat geld gebeld, dus moet je dat geld betalen.

Black Beauty
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 12 feb 2007 10:43

Ook de intresten die zij aanrekenen omdat ik in hun ogen 'te laat' betaald heb?

dieke
Berichten: 1299

#6 , 12 feb 2007 11:26

Nee, intresten doorrekenen lijken mij niet echt getuigen van goede wil van hun kant...

Bibendum
Berichten: 94

#7 , 17 feb 2007 20:38

Goede wil is in deze niet ter zake dienend. Er is een schuld ontstaan, die is rechtmatig. De enige juridisch correcte oplossing is ... betalen.

Terug naar “Consumenten Koop”