Goede middag,
Mijn zoon had voor hem en zijn vriendin een Bongobon voor wellnessweekend met 1 overnachting aangeschaft ter waarde van 150 €. Op de Bongobon stond zeer duidelijk dat badkleding verplicht is. Dit was een bewuste keuze. Als hij achteraf de voucher krijgt staat eveneens vermeld dat badkleding verplicht is.
Eveneens wordt dit ook bevestigd in de begeleidende mail van de uitgever alhoewel op de laatste pagina in kleine letters staat dat badkleding niet toegelaten is in het saunacentrum.
Dit was mijn zoon opgevallen maar daar maakte hij geen probleem van.
Echter in het hotel (in Nederland) werd hem duidelijk gemaakt dat voor geen enkele wellnessactiviteit badkleding was toegelaten.
Toen hij zijn voucher aan de hotelbalie liet zien werd hem gezegd dat het probleem niet bij het hotel lag maar wel bij de uitgever van de Bongobons. Zij hebben dus om begrijpelijke redenen (privacy) niet van de wellnessactiviteiten kunnen genieten.
Achteraf heeft hij een mail gestuurd naar de uitgever om het probleem te melden en daar hebben zij gewoon op geantwoord dat het een interpretatiefout betreft en dat ze hem een kortingbon van 15 € willen geven. Toen hij daar niet mee akkoord ging bleven ze bij hun standpunt met de melding dat ze toch van de overnachting hadden genoten en dat het wellnesscentrum open was.
Dus met of zonder badkleding maakt voor hen geen verschil uit blijkbaar. Ook heeft hij geen zin om een ander Bongobon (duurder) te moeten kopen om van die 15 € te genieten.
Hij heeft dan een ultiem voorstel gedaan om 70 € terug te betalen want ze bieden wellnessdagen aan van 120 € voor 2 personen en daar
is tot op heden geen enkele reactie meer gekomen.
Ondertussen hebben ze wel de aanbieding van dit weekend in dat hotel aangepast op hun website als badkleding niet toegelaten.
Dit is een soort consumentenbedrog, zelfs al is dit niet moedwillig, en hebben wij het recht om dat aan de kaak stellen en dit te eisen want
voor een aalmoes van 15 € voor 2 personen is dit toch wat te belachelijk.
Groetjes,
RPE