Bongobon

RPE
Topic Starter
Berichten: 4

Bongobon

#1 , 24 okt 2011 13:46

Goede middag,

Mijn zoon had voor hem en zijn vriendin een Bongobon voor wellnessweekend met 1 overnachting aangeschaft ter waarde van 150 €. Op de Bongobon stond zeer duidelijk dat badkleding verplicht is. Dit was een bewuste keuze. Als hij achteraf de voucher krijgt staat eveneens vermeld dat badkleding verplicht is.
Eveneens wordt dit ook bevestigd in de begeleidende mail van de uitgever alhoewel op de laatste pagina in kleine letters staat dat badkleding niet toegelaten is in het saunacentrum.
Dit was mijn zoon opgevallen maar daar maakte hij geen probleem van.
Echter in het hotel (in Nederland) werd hem duidelijk gemaakt dat voor geen enkele wellnessactiviteit badkleding was toegelaten.
Toen hij zijn voucher aan de hotelbalie liet zien werd hem gezegd dat het probleem niet bij het hotel lag maar wel bij de uitgever van de Bongobons. Zij hebben dus om begrijpelijke redenen (privacy) niet van de wellnessactiviteiten kunnen genieten.
Achteraf heeft hij een mail gestuurd naar de uitgever om het probleem te melden en daar hebben zij gewoon op geantwoord dat het een interpretatiefout betreft en dat ze hem een kortingbon van 15 € willen geven. Toen hij daar niet mee akkoord ging bleven ze bij hun standpunt met de melding dat ze toch van de overnachting hadden genoten en dat het wellnesscentrum open was.
Dus met of zonder badkleding maakt voor hen geen verschil uit blijkbaar. Ook heeft hij geen zin om een ander Bongobon (duurder) te moeten kopen om van die 15 € te genieten.
Hij heeft dan een ultiem voorstel gedaan om 70 € terug te betalen want ze bieden wellnessdagen aan van 120 € voor 2 personen en daar
is tot op heden geen enkele reactie meer gekomen.
Ondertussen hebben ze wel de aanbieding van dit weekend in dat hotel aangepast op hun website als badkleding niet toegelaten.
Dit is een soort consumentenbedrog, zelfs al is dit niet moedwillig, en hebben wij het recht om dat aan de kaak stellen en dit te eisen want
voor een aalmoes van 15 € voor 2 personen is dit toch wat te belachelijk.
Groetjes,

RPE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2011 14:47

Inderdaad een vervelende drukfout van B***o (je mag hier in principe geen namen noemen)... Ik denk wel dat je er beter aan gedaan had om onmiddellijk contact op te nemen met Bongo op het moment dat je aan de balie stond. Mogelijk had je toen meer kans op een degelijke oplossing. Geen idee wat uw rechten zijn in deze... Ik heb wel al meer negatieve verhalen gehoord over B***obons, V**aboxen en dergelijke...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 24 okt 2011 14:56

Op grond van mijn ervaring met die onzinnige bonnen zou ik het fijn vinden indien ze verboden worden bij wet.
Het fenomeen is nu ook al gekend bij psychiaters, die speken over de "bonnenpsychose".....mensen die teveel bonnen krijgen zouden wegens de moeilijkheden om ze correct te verzilveren zenuwinzinkingen krijgen....
Geen grap hoor, dit werd me verteld door een arts.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 okt 2011 15:25

Bonnenpsychose? Echt? Nog nooit van gehoord. Moest het 1 april zijn, ik zou u niet geloven ;).

Ik vind de bonnen op zich wel voordelen bieden ook. Als ik met mijn vriendin eens een weekendje weg wil, doen we dit geregeld met zo'n bon (indien mogelijk). Je betaalt met zo'n bon in veel gevallen effectief minder dan wanneer je gewoon in een hotel of B&B boekt voor dezelfde formule.

Ook het krijgen van zo'n bon kan al eens leuk zijn: we zijn bijvoorbeeld ooit eens aangenaam verrast geweest door een verblijf in een boshotel in Nederland (we hadden de bon nog liggen, hij moest op, en we hadden dat dan maar gekozen, met de vrees dat het Eten en dergelijke niet denderend zou zijn, wegens in Nederland. Vooroordelen, ik weet het...). Bleek dat het hotel echter tip-top in orde was, de omgeving fantastisch, en het eten heerlijk. We gaan er waarschijnlijk nog terug gaan. Zonder bon hadden we dat hotel waarschijnlijk nooit ontdekt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Fore
Berichten: 1298

#5 , 24 okt 2011 20:21

Je betaalt met zo'n bon in veel gevallen
ik ben ooit eens naar Luxemburg geweest, hetzelfde hotel ging ook via bongobon. Maar het koste mij wel niet eens de helft van de bon (wel buiten seizoen).
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 24 okt 2011 20:58

Mijn ervaring is negatief. Kreeg bon voor gastronomische menu in één van de B tweesterrenrestaurants (rara er zijn er maar zeven)
Bij reservatie was alles volzet. Ik liet mijn echtgenote bellen voor identiek hetzelfde maar zonder xxx-bon. Toen was wel plaats.
Besluit: als je tweederangsbehandeling wenst biedt je dan aan met een bon.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 okt 2011 13:55

Mijn ervaring is negatief. Kreeg bon voor gastronomische menu in één van de B tweesterrenrestaurants (rara er zijn er maar zeven)
Bij reservatie was alles volzet. Ik liet mijn echtgenote bellen voor identiek hetzelfde maar zonder xxx-bon. Toen was wel plaats.
Besluit: als je tweederangsbehandeling wenst biedt je dan aan met een bon.
Dit is normale policy, hoor. Restaurants hebben een beperkt aantal plaatsen voor mensen met zo'n bon (wordt contractueel met de uitgever van de bonnen afgesproken. Idem met zogenaamde "Flair-acties"). Zijn deze plaatsen volzet, kan je niet meer boeken die dag. Uiteraard zijn er zonder bon wel nog plaatsen te boeken.

Maar dit betekent niet dat, eens je een plaatsje hebt, je anders behandelt wordt. Indien wel, is dit zeer slechte reclame voor de zaak en snijden ze in hun eigen vel.

We hebben bij ons in de buurt een restaurant waar je fondue kan eten, en waar je "gewoon" kan eten. Beiden gebeurt in twee verschillende zalen. Dikwijls bel je voor fondue en is er geen plaats meer. Als je dan belt voor gewoon te eten, is er plots wel plaats. Betekent dit dat mensen die niet voor fondue kiezen, beter behandelt worden? Neen, er is gewoon geen plaats meer. Punt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lousia
Berichten: 114

#8 , 17 nov 2011 19:56

We hebben vorige jaar met 6 personen met 3 bongobons " sterrestaurants " gaan eten in een sterrenzaak in Dudzele tegen brugge en ik moet zeggen dat het tip top in orde was.Echte goede service en ook het menu was toppie !!!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 nov 2011 08:52

We hebben vorige jaar met 6 personen met 3 bongobons " sterrestaurants " gaan eten in een sterrenzaak in Dudzele tegen brugge en ik moet zeggen dat het tip top in orde was.Echte goede service en ook het menu was toppie !!!
Zo zou het moeten zijn. Het is alleen maar reclame voor de zaak, en als de klanten goed bediend worden, is de kans groot dat ze terugkomen om nog eens van een "full-blown", niet bongobon menu (wat meestal beperkter is) te kunnen genieten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”