Pagina 1 van 1

Waardebon

Geplaatst: 17 okt 2011 14:56
door McDonald
Beste allen,

op 4/11/2010 kopen we voor de verjaardag van ons moeder een waardebon ter waarde van €50,00. Dit bedrag werd gestort (bewijs is nog in ons bezit). Zij tracht deze bon te verzilveren op 10/10/2011. Aangezien de bon een jaar geldig is, is dit dus geen probleem. On-line systeem geeft weer: 'Code waardebon ongekend'. Onmiddellijk sturen we een mail naar de desbetreffende winkel en we krijgen binnen het uur een mail terug: 'Deze waardebon is voor ons ongekend, gelieve een scan van de bon in bijlage terug te sturen'. Dit wordt gedaan op 10/10/2011. Sindsdien, na 5 mails ter attentie van de firma hebben we nog steeds geen antwoord mogen ontvangen. We hebben ook al verschillende malen gebeld, geen antwoord. We zijn op hun bureau langsgeweest (zaterdag) maar dit bleek enkel een brievenbus te zijn. Het is geen spookfirma want vrienden hebben ook al bij dezelfde firma besteld zonder probleem, zelfs Vivabox werkt met hun samen.

Vanochtend heb ik een mail gestuurd dat we hun tijd geven tot 17u voor een gepast antwoord, zoniet sturen we een ingebrekestelling.

Wat zijn de stappen dat we kunnen ondernemen? De waardebon vervalt dus op 3/11/2011, wat dus zeer dichtbij komt. Zolang we geen antwoord krijgen van hun, kunnen we ook niets bestellen want het on-line systeem herkent de nummers niet.

Alvast bedankt voor de hulp!

Vriendelijke groeten.

Re: Waardebon

Geplaatst: 18 okt 2011 10:36
door Sirius_Legal
Beste,

Voorlopig kan je niet veel meer dan vóór de vervaldag een stevige aangetekende ingebrekestelling sturen.

In een afzonderlijke brief of mail kan je eventueel melden dat je het voorval zal doorgeven aan Test-Aankoop of dat je er op andere manieren ruchtbaarheid aan zal geven. meestal volstaat dat wel om de dingen in beweging te krijgen.

Mvg,

Sirius Legal