Beste forumleden,
ik heb een conflict met een meubelzaak waar ik een salon en een eetkamer met 6 stoelen bestelde. Toen deze leverbaar waren kon ik door verhuis de meubels niet direct plaatsen. Volgens de voorwaarden worden ze maximum 3 maanden kosteloos bewaard, welke eventuele kosten nadien aangerekend worden staat niet vermeld. Drie maand later vroeg ik de salon reeds te leveren en de eetkamer later. Dit werd geweigerd omdat alles op één bestelbon staat en de salon dus niet apart kan gefactureerd worden. Ik kon dus niet anders dan de volledige levering uit te stellen, met akkoord van de winkel, over bewaringskosten werd niet gesproken. Enige tijd later vroeg ik annulatie van eetkamer zodat het salon wel kon geleverd worden. Dit wordt geweigerd, wel wouden ze alles nog even in bewaring houden, volledig kosteloos. Nochtans volgens de voorwaarden is annulatie mogelijk mits betaling van 30% schadevergoeding, andere voorwaarden worden dus niet gesteld. Daarom vroeg ik de annulatie van de eetkamer dan maar aangetekend aan. De winkel schakelde een advocaat in die 50% schadevergoeding voor de annulatie vraagt omdat de meubels reeds geruime tijd in bewaring werden gehouden. Tevens onmiddellijke betaling van die 50% en 100% voor de 6 stoelen en de salon, de levering kan pas na betaling doorgaan. Natuurlijk wil ik die 6 stoelen ook niet en ga ik niet akkoord met 50% en zeker niet met voorafbetaling. Nu kreeg ik een dagvaarding om voor de rechtbank te verschijnen.
Graag had ik jullie mening hierover gevraagd. Hoe schatten jullie mijn kans in om gelijk te krijgen. Zit er nu niets anders meer op dan naar de rechtbank te gaan en dien ik mij best te laten bijstaan door een advocaat ? Alle nuttige tips en info over hoe zo'n procedure in zijn werk gaat en hoe ik mij hierop moet voorbereiden zijn zeer welkom.
Alvast heel erg bedankt!