onterechte factuur

maureen.meese
Topic Starter

onterechte factuur

#1 , 17 okt 2011 10:20

Hallo , hier een probleem met een taxirit van de luchthaven naar huis na onze reis van Kenia .omdat we 's avonds landen , bestel ik voor ons vertrek een taxi (om ons naar huis te brengen) met mijn gsm . een bedrijf uit melle waarop we in het verleden nog beroep hebben gedaan . de dag zelf of de dag ervoor sturen ze een sms voor bevestiging . na de landing zet ik mijn gsm aan , maar er is geen bericht van de taxi . in de aankomsthal ( oppikplaats) is er geen spoor te zien van de chauffeur . we lopen daar een tijdje rond ( kijken zelfs buiten) maar er is niemand te zien met een bord met onze naam op . dus denken we dat hij ons is vergeten vermist er zelfs geen sms is toegekomen . ik heb nog 2 maal gebeld naar zijn huis nr. die in mijn gsm is opgeslagen ; zonder resultaat . omdat het al na 8 uur is , nemen we dan maar de trein naar huis . als de trein een tijdje aan het rijden is, belt hij op mijn gsm om te melden dat hij in file stond . waarom stuurt hij dan niet vroeger een sms , dan hadden we gewacht . na 10 dagen steekt hij een omslag met een factuur in mijn bus voor de rit (heen en terug) , die ik niet van plan ben te betalen . wat zijn mijn rechten in dit geval?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 17 okt 2011 11:14

Hij heeft niet de gevraagde dienst geleverd, en niet tijdig iets laten weten. Via AS factuur betwisten, waarin u dan kort bovenstaande herhaald (tracht zakelijk en beknopt te blijven).

bartvdv

#3 , 17 okt 2011 11:51

Welke dienst heeft hij niet geleverd? Hij stond in de file.

Reclame

maureen.meese
Topic Starter

#4 , 17 okt 2011 13:25

Welke dienst heeft hij niet geleverd? Hij stond in de file.
mijn probleem is waarom hij dan geen sms struurt om te melden dat hij in file zit . dan hadden we gewacht , want dan wisten we dat hij onderweg was .

Turaki

#5 , 17 okt 2011 13:48

Als je een taxi besteld op een bepaalde plaats om een bepaald uur, lijkt mij het leveren van de dienst het ter plaatse zijn op het afgesproken moment. Indien men dit niet kan, moet men hier op zen minst over communiceren, daar men die dienst op het afgesproken moment nodig heeft. Te laat zijn zonder verwittiging lijkt mij het niet nakomen van de contractuele verplichtingen (zelfs met verwittiging lijkt mij dit zo).

bartvdv

#6 , 17 okt 2011 13:53

Zomaar vertrekken met de trein lijkt mij dat ook. Temeer omdat ze al met diezelfde dienst hebben gewerkt en bovendien een bevestigingssms hebben gekregen. Als ik jouw redenering volg, dan zou de taxichauffeur op het afgesproken uur terug naar huis mogen rijden omdat het vliegtuig vertraging heeft. Dus zo zwart/wit is het niet.

JPV

#7 , 17 okt 2011 13:56

ik denk niet dat er een bevestigingssms is verzonden, het bericht van de OP is wat onduidelijk, maar ik denk dat die 'sms' die daar in staat, vooral gaat over de gewoonte van het bedrijf.

Turaki

#8 , 17 okt 2011 14:07

Zomaar vertrekken met de trein lijkt mij dat ook. Temeer omdat ze al met diezelfde dienst hebben gewerkt en bovendien een bevestigingssms hebben gekregen. Als ik jouw redenering volg, dan zou de taxichauffeur op het afgesproken uur terug naar huis mogen rijden omdat het vliegtuig vertraging heeft. Dus zo zwart/wit is het niet.
Herlees de openingspost eens: er was geen bevestigingssms.

Omgekeerd moet de taxi maar wachten en zijn meter al starten: als u erop staat om die taxidienst te gebruiken die om dat uur moet aanwezig zijn, zijn de extra kosten doordat u te laat bent ook voor u; het is niet dat je aan de luchthaven geen andere taxi gaat vinden die vrij is en niet nodeloos heeft moeten staan wachten, of dat je geen plaatselijke taxi kunt bellen (of zelfs de trein nemen) om thuis te raken.
Een taxi bestellen en laten wachten is op eigen risico, indien geen andere optie, en de schuld bij een ander (bv vliegtuig te laat), moet je de extra kosten maar trachten te verhalen op die derde.

mava105
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 okt 2011 16:01

Waarom geen taxi nemen die gewoon aan de aankomsthall staat te wachten. Prijs zal omzeggens gelijk zijn dan een taxi uit Melle laten overkomen, en geen problemen met telaat aanwezig zijn of te lang moeten wachten..

vtec

#10 , 17 okt 2011 16:35

Misschien omdat het bedrijf dienstencheques aanvaardt? Wij zijn zo al meermaals van/naar Zaventem gebracht - dan komt het wel goedkoper uit

mava105
Juridisch actief: Nee

#11 , 17 okt 2011 16:40

Een deel van de kosten op de gemeenschap afschuiven komt altijd goedkoper. :mrgreen:

JPV

#12 , 17 okt 2011 18:02

Misschien omdat het bedrijf dienstencheques aanvaardt? Wij zijn zo al meermaals van/naar Zaventem gebracht - dan komt het wel goedkoper uit
dat is dan enkel bij gehandicapten, anders is dit misbruik van het systeem.

vtec

#13 , 17 okt 2011 23:21

dat is dan enkel bij gehandicapten, anders is dit misbruik van het systeem.
Klopt -> juridisch gesproken; praktijk -> anders...; let wel in ons geval werd het door het taxi-bedrijf zelf voorgesteld. Dus niet naar gevraagd door ons, wij wilden gewoon een praktische oplossing als gezin met 2 kinderen, geen parkeerstress en gedoe met de bagage en de buggy voor de kleinste en lang stappen naar het incheck punt.
Handig, goedkope rit en afgezet op een plek waar je niet dichter kan afgezet worden.

Terug naar “Consumenten Koop”