Wettelijke garantie is twee jaar, wat er ook moge gezegd of geschreven worden.Ja, het gaat wel degelijk om een nieuwe laptop... blijkbaar hebben wij dus recht op 2 j garantie ?
Ik stel me de vraag: als wij een probleem hebben met onze laptop, en zij beweren dat wij dit hebben "stuk" gemaakt - valt dit dan ook onder garantie ? En kunnen zij dit zomaar zeggen ?
Zo is het voor hun dan wel gemakkelijk om te zeggen tegen hun klanten: dit gebrek is jouw schuld - dus bij ons geen garantie...
Dergelijke uitspraken kunnen hier beter niet gedaan worden, tenzij je daar statistische gegevens over hebt. Maar aangezien er bij de consumentenelectronica nauwelijks nog goede of slechte merken bestaan omdat de grote merken vaak dezelfde onderdelen gebruiken, lijkt mij dat onwaarschijnlijk.xxx staat bekend voor zijn gebrekkige kwaliteit. Maar dat terzijde ...
Je hebt op alle modellen zeker 2 jaar garantie. Dat is wettelijk vastgelegd. Een bedrijf of verkoper kan daar wel boven, maar niet onder.Betreffende de garantie, Acer geeft op sommige modellen, 1 jaar garantie en op sommige 2 jaar, en de optie om een uitgebreide garantie.
Als u problemen hebt met een merk en 10 mensen rond u ook, gaat u dan nog altijd zeggen dat er eerst statistieken moeten zijn om te bewijzen dat dat merk slecht is? Ik reken nog altijd voor een groot deel op persoonlijke statistieken, want vele statistieken zijn toch gekleurd (ook de persoonlijke, maar soit).Dergelijke uitspraken kunnen hier beter niet gedaan worden, tenzij je daar statistische gegevens over hebt. Maar aangezien er bij de consumentenelectronica nauwelijks nog goede of slechte merken bestaan omdat de grote merken vaak dezelfde onderdelen gebruiken, lijkt mij dat onwaarschijnlijk.xxx staat bekend voor zijn gebrekkige kwaliteit. Maar dat terzijde ...
@Redrum
de garantie die Acer u geeft;
http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/standaardgarantie" onclick="window.open(this.href);return false;
Tenzij ze rechtstreeks verkopen uiteraard, wat ze voor een aantal dingen wel doen.Maar eigenlijk is het niet de fabrikant Acer die de garantie van twee jaar moet geven, maar wel de verkoper. Acer kan perfect legaal één jaar fabrieksgarantie geven.