Koop via veiling site

stekkestim
Topic Starter

Koop via veiling site

#1 , 05 okt 2011 12:24

Hallo

Ik heb vanmorgen getracht een aankoop te doen via een veiling site.
Ik had het hoogste bod op de individuele kavel. Maar deze maakte ook deel uit van een combinatie kavel...
Volgens de veiling site krijgt de combinatie kavel de voorkeur als hier een bod op komt.
Helaas is er dus 1 bod uitgebracht op die combinatie kavel.

Wanneer alle individuele kavels afgesloten zijn dan pas gaat de combinatie kavel open en kan men nog daar nog een half uur bieden op de combinatie kavel.

De uitleg volgens de voorwaarden van de veiling site:

Alle kavels worden eerst afzonderlijk verkocht onder opschorting van hoger bod bij combinatie van kavels. Nadien wordt de combinatie van de kavels verkocht. Het openingsbod van de combinatie is het totaal van de afzonderlijke kavels verhoogd met 10%. Indien geen bod wordt uitgebracht op de combinatie, worden de afzonderlijke toewijzingen definitief.

Is dit wettelijk wel toegelaten? Eerst apart verkopen en daarna alles te samen?

Ik heb een print screen waarop staat dat ik het hoogste bod op de individuele kavel heb.

Kan ik hier stappen tegen ondernemen? (Het gaat hier over een redelijk bedrag: 630 euro excl btw, excl veilingkosten)

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 okt 2011 10:26

Indien het bod op de combinatie inderdaad (meer dan) 10% hoger is dan de prijzen van de individuele kavels, dan heeft de site zich toch perfect aan hun voorwaarden gehouden? Waarom zou dit niet wettelijk zijn? De voorwaarden zijn toch duidelijk?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”