Dienst na verkoop X-klacht

Kyannip
Topic Starter
Berichten: 3

Dienst na verkoop X-klacht

#1 , 02 okt 2011 20:24

Hallo,graag had ik wat info ingewonnen over volgende kwestie;

begin juni 2011 koop ik een Koelkast bij een grote supermarkt,die kwamen ze gratis afleveren.
ik vraag die mannen die ze kwamen leveren(gelukkig) om direct eens de doos open te maken.
een kapotte gedeukte frigo vol blutsen en krassen! :x

zij direct naar hun baas gebeld,wat in't frans gebrabbeld(was firma uit wallonie voor een levering in O-VL!)
ze hebben me een papier gegeven waarmee ik ZELF terug naar de winkel moest gaan voor een nieuwe afspraak. zo gezegd,zo gedaan... na 3 weken had ik EIN-DELIJK mijn frigootje(tafelmodel)

nu,na slechts 3 maanden gebruik,opeens kapot,werk niks meer. ik bel naar de winkel:
"je moet bellen voor een ophaling naar dit 070 nummer :roll: )
ik bel; ze horen dat het een goedkoop moddelletje is; "Ah nee! je moet er terug mee naar de winkel,ZELF binnenbrengen!"
ik bel terug naar de winkel,ze geloofden hun oren niet,"dat kan niet,we hebben hier nog nooit geen frigo moeten terugsturen,ze MOETEN daar omkomen!"na veel vijven en zessen wouden ze ZELF eens naar die 070 bellen. even later belt ze terug dat het toch juist is dat ik hem ZELF moet brengen.
dan toch maar gedaan,veel gesukkeld om dit in de auto te krijgen(wat wil je? een frigo!)

maar nu lees ik,op hun eigen website dat ze het MOETEN ophalen(omdat het groot electro is!)

ik weet het niet meer,kan ik klacht neerleggen en wat is mijn recht? was een wit product te min ofzo?
alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Kyannip op 03 okt 2011 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39692
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 okt 2011 22:33

Haal de naam van de firma eens uit uw verhaal en lees de regels van het forum eens

Kyannip
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 04 okt 2011 18:39

niemand die me wat tips kan geven?

Reclame

Franciscus
Berichten: 39692
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 okt 2011 18:54

1- kijk in de voorwaarden van die grote firma.
2-http://economie.fgov.be/nl/consument/index.jsp
http://www.eccbelgie.be/20100628/brochu ... s60381.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyannip
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 09 okt 2011 11:12

bedankt voor de links,maar begrijp niet waarom ik de naam van de supermarkt niet mag vermelden;HIER MAG het wel?: http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=15172" onclick="window.open(this.href);return false;
niet echt eerlijk hé?

Fore
Berichten: 1298

#6 , 09 okt 2011 11:22

Post is ook al 2 jaar oud. Het staat in de gebruiksvoor
Nu dit wordt soms wel al eens toegelaten, in het geval van sommige telecom bedrijven bijvoorbeeld. Omdat in sommige gevallen, dit de zaak wel kan vooruit helpen.
In deze post, maakt het niet uit, vanwege het feit dat dit gewoon een toepassing is van de wet van 1 september 2004:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Consumenten Koop”