Aanrekening bij "niet aanwezig"

BE87
Topic Starter

Aanrekening bij "niet aanwezig"

#1 , 13 sep 2011 17:13

Beste,

Ik schets de situatie even in het kort. Bij de aansluiting van T. K..net gaat er iets mis en dient er een technieker langs te komen (er wordt per mail gewoon mede gedeeld door de ICT afdeling van de KUL dat er iemand moet langskomen.)
> Beste,
>
> voor dit probleem gaan we een technieker moeten sturen. We hebben een afspraak gemaakt op 09-09-2011 tussen 10:00 en 14:30.
>
> Indien u deze afspraak wil wijzigen gelieve dan te replyen op deze mail of ons telefonisch te contacteren op 016 32 28 00.
>
>
> Met vriendelijke groeten, kind regards, salutations,
> Christophe
>
> K.U.Leuven - ICTS
>
> W. de Croylaan 52c
> 3001 Heverlee
>
> T: +32 16 32 28 00
> E: servicepunt@icts.kuleuven.be
> W: http://www.kuleuven.be/icts/servicepunt" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer stond hier niet in. Er werd hem gemeld dat de contactpersoon zelf niet aanwezig zou zijn maar dat er andere mensen in het gebouw waren en hij op de andere bellen moest proberen. Heel die tijd is de 'kotbazin' in het gebouw geweest en is er niet bij haar aangebeld. Nu zit er toch een rekening van 75 euro in de bus aangezien de contactpersoon zelf niet heeft opengedaan.

Wat kan ik nu doen of wat moet ik doen aangezien de technieker in kwestie niet de moeite heeft genomen op een andere bel te duwen.
Plus het feit dat het totaal niet is mede gedeeld dat een geldboete van 75 euro het gevolg zou zijn.

Groeten,

Bert
Laatst gewijzigd door BE87 op 14 sep 2011 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 14 sep 2011 09:48

heeft u de melding van niet aanwezig op papier of email staan ? ja/nee
Maar zelfs dan heeft de technieker geen uitstaans met wat links of rechts van de deur gebeurd waar hij moet zijn.
En vind u het niet meer dan normaal dat verloren tijd moet worden gerecupereerd.

Nu ja menselijk gezien (we zijn er voor mekaar voor mekaar om te helpen niewaar) kan dat idd wel anders worden op
gelost maar bij bedrijven zoals T****nut weet u d'office dat u niet teveel menselijkheid moet verwachten. Ze doen hun
zin en als dat meevalt voor u dan heb je geluk. Valt dat niet mee dan kan je er in se niet veel tegen doen. Wettelijk gezien
zijn er veel regeltjes waardoor ze sowiezo het gelijk aan hun kant krijgen. En volgens mij hebben ze een speciale dienst
om dit soort zaken aanhangig te maken en er extra inkomsten mee binnen te krijgen.
aan de andere kant van de medaille is het wel zo dat het normbesef daaromtrent bij vele mensen weg is en ze er niet voor
terugdeinzen om gemaakte afspraken links te laten liggen. beetje zoals onlangs te kennen werd gegeven in de media omtrent
het resto-bezoek dat niet voortijdig wordt afgezegd. Dus dat we tegenwoordig voor alles moeten betalen hebben we door ons
gedrag over ons zelf gebracht. Die naiviteit die daaromtrent wordt gebruikt vind ik echt niet meer van vandaag
Ik vrees dus dat je geen enkel juridisch argument zal vinden waarom je de xtra rekening niet zal moeten betal en. En in feite
mag men al blij zijn. Want meer en meer is het zo dat je vooraf moet betalen opdat ze willen komen repareren. Want ook meer
en meer kleine dienst na verkoop facturen blijken onbetaald te blijven.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

BE87
Topic Starter

#3 , 14 sep 2011 10:15

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het normaal dat verloren tijd moet gerecupereerd worden.
Maar in deze zaak vind ik wel dat de firma op bepaalde vlakken tekort schiet.

- Het is geen probleem om even op enkele bellen te duwen als hij er toch naar eigen zeggen 10 minuten heeft gestaan? Dit is toch niet meer dan logisch?
- Het feit dat er via mail is gecommuniceerd dat een technieker langs moet komen, maar totaal niet gewezen wordt op de voorwaarden of gevolgen hiervan bij "afwezigheid". Voor hetzelfde rekenen ze hier €250,00 euro voor aan en had de consument dit nog niet geweten. Waar sta je als consument als dit gewoon niet meegedeeld wordt?
- Het feit dat hij verklaart dat hij de contactpersoon telefonisch heeft proberen te bereiken en dit een complete leugen is. Je krijgt, ook al neem je niet op, altijd een melding op een GSM.

Maar dit is dan niet voldoende om de kost te doen kwijtschelden? Is er iets wat ik kan doen dan? (Aangetekend schrijven?)
Dit dan uiteraard nog los van de menselijke kant van het verhaal...

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 sep 2011 10:38

Ik vrees dus dat je geen enkel juridisch argument zal vinden waarom je de xtra rekening niet zal moeten betal en.
Ik ben zeer benieuwd hoe T. gaat bewijzen dat ze voor een gesloten deur stonden.

mava105

#5 , 14 sep 2011 14:41

- Het is geen probleem om even op enkele bellen te duwen als hij er toch naar eigen zeggen 10 minuten heeft gestaan?
Hier in Leuven is door de politie in alle appartementsgebouwen van de stad een brief rondgedeeld om te verwittigen voor ongenode gasten, die deze gebouwen kunnen binnenkomen, doordat ze op verschillende bellen duwen. Moest de politie een persoon zien die op verschillende bellen drukt, zouden ze hem kunenn oppakken op verdenking van inbraak. :mrgreen:

BE87
Topic Starter

#6 , 14 sep 2011 14:48

Dat had hij beter gedaan :).

Maar dus concreet kan ik het best een aangetekend schrijven sturen?

4ringsdude

#7 , 14 sep 2011 17:19

Ik zou het ook zo spelen ...

Zei eisen een schadevergoeding? Wel laat ze dan bewijzen dat de technieker wel degelijk is langs geweest en dat deze wel degelijk op de juiste bel drukte. Als je zegt dat ze al gelogen hebben over het feit dat ze u zouden gebeld hebben dat ze daar stonden te wachten is dat zeker een reden extra om in de tegen aanval te gaan. Eventueel zelf eisen dat ze het bewijs van de gsm operator doorsturen waar het gebelde nummer in staat.

En verder kan jij dan ook zeggen dat je speciaal hiervoor een halve dag verlof hebt genoegen... en wie deze verloren halve dag gaat vergoeden aangezien je niemand gezien hebt.

Als ze dreigen terug dreigen.... :)

Gebruiker21

#8 , 20 sep 2011 15:58

De afspraak die met T... gemaakt werd, is dat de technieker bij iemand van de buren moet aanbellen om de installatie te doen. De technieker / T... heeft zich niet aan de afspraak gehouden. Het is niet aan de topic starter om de gevolgen te dragen van het feit dat T... zich niet aan de afspraken houdt.

Zoals TG zegt kan het niet betalen van deze kosten wel een vertraging van de installatie / herstelling tot gevolg hebben (ik noem dit machtmisbruik van de provider, maar kom). Ik kan de topic starter dan ook verwijzen naar het TIK forum. Daar zit iemand van T... die dit soort zaken regelt en bemiddelt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lightning

#9 , 20 sep 2011 19:28

De afspraak die met T... gemaakt werd, is dat de technieker bij iemand van de buren moet aanbellen om de installatie te doen. De technieker / T... heeft zich niet aan de afspraak gehouden. Het is niet aan de topic starter om de gevolgen te dragen van het feit dat T... zich niet aan de afspraken houdt.
De afspraak was dat de installateur een installatie zou komen uitvoeren op datum X op tijdstip Y op adres Z. Indien de TS niet aanwezig kon zijn had hij de mogelijkheid om de afspraak aan te laten passen. Ik weet niet waarom de TS meent het recht te hebben om eenzijdig zijn afspraken en/of regels op te leggen (niet dus).

Gebruiker21

#10 , 21 sep 2011 09:07

De afspraak was dat de installateur een installatie zou komen uitvoeren op datum X op tijdstip Y op adres Z. Indien de TS niet aanwezig kon zijn had hij de mogelijkheid om de afspraak aan te laten passen. Ik weet niet waarom de TS meent het recht te hebben om eenzijdig zijn afspraken en/of regels op te leggen (niet dus).
??? Waar haal je dit??? Lees de eerste post nog eens goed na:
1. T... stuurt een mail met de afspraak en zegt expliciet terug te mailen als er niemand zou thuis zijn.
2. De TS mailt ook daadwerkelijk terug dat hij niet aanwezig zal zijn (maar meld ook dat er bij de buren wel iemand aanwezig is).
3. T... stuurt TOCH een installateur, terwijl T... héél goed weet dat er niemand thuis is!

Bij wie ligt de fout dan? De TS heeft T... weldegelijk ingelicht dat er niemand thuis was.

Nogmaals aan de TS: neem contact op met de persoon (Charl...) van Telenet op het TIK forum, en zij zal je kunnen verder helpen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#11 , 27 sep 2011 23:35

[De volgende die zich niet kan houden aan de basisregels die beleefdheid en dit forum aan gebruikers opleggen zal het geweten hebben. Discussies die TS absoluut niet verder helpen, die denigrerend zijn ten opzichte van derden of die de gemelde situaties met bepaalde allusies trachten een andere wending om deze wending vervolgens te behandelen als de waarheid beginnen langzaam maar zeker mijn strot uit te komen. Dit forum is altijd trots op aan de ene kant het lage bullshit gehalte in de posts en aan de andere kant het beleid dat weinig bans nodig maakt. Dit soort ontspoorde discussies noopt me om eens zo spoedig mogelijk met de webmaster ernstig over de houdbaarheid van het geringe banbeleid op dit forum te overleggen. :Vandebos]

Terug naar “Consumenten Koop”