Valse beloftes om GSM abonnement kosteloos over te nemen

killerboy
Topic Starter
Berichten: 95

Valse beloftes om GSM abonnement kosteloos over te nemen

#1 , 05 sep 2011 21:35

Geachte ,

Ongeveer een maand geleden kreeg een vriendin een verkoper aan de deur voor een GSM abonnement bij Provider B.
De voorwaarden waren alvast beter dan bij haar huidige Provider A.
Enig probleem zij had hier een abonnement voor de periode 12/10 tot 12/12.

De verkoper heeft haar dus in het bijzijn van getuigen verklaard dat dit geen enkel probleem vormde en dat Provider B deze kosten wegens contractbreuk onderling zou regelen met Provider A. Hierdoor heeft hij mijn vriendin dus kunnen overhalen om een nieuw contract af te sluiten bij Provider B.

Nu een maand later krijgt zij echter wel van Provider A een fikse rekening gepresenteerd wegens contractbreuk.

De verkoper heeft haar dus misleid met valse beloftes.

Even googlen leerde me dat verkopers van provider B deze tactieken meermaals toepassen.
Mijn vraag is dus wat kan men nog ondernemen tegen deze praktijken. Want een annulatie is inmiddels onmogelijk

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2011 13:29

U stapt naar provider B met het ondertekende contract waarin staat dat provider B de kosten voor de verbreking van het contract met provider A op zich neemt, en maant provider B aan zijn belofte na te komen.

Oh, deze belofte staat niet in het contract, zegt u? Tja... In dat geval...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 21 sep 2011 13:42

Ik denk niet dat die verklaring op papier staat. En hoe 'objectief' zijn die getuigen.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 21 sep 2011 13:44

Mondelinge overeenkomst is ook geldig, alleen deze nog bewijzen...
Getuigenverklaring vormt alvast het begin van bewijs.

killerboy
Topic Starter
Berichten: 95

#5 , 28 sep 2011 09:57

@bartvdv : Die verklaring staat inderdaad niet op papier. Spijtig genoeg was ik er op dat moment niet bij. En wat betreft de objectieviteit van de getuigen. Op basis van deze belofte hebben zij zich op hetzelfde moment laten overhalen om ook van provider te veranderen. Resultaat : ook pas een gepeperde rekening van bijna 170 euro ontvangen wegens contractbreuk.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 sep 2011 10:12

Je kan proberen deze mistoestand bij de provider in kwestie (dus provider B in uw voorbeeld) aan te klagen, en in uw communicatie ook vriendelijk te melden dat u bij een gebrek aan een oplossing genoodzaakt zult zien om uw verhaal ook bij de ombudsdienst communicatie neer te leggen, maar ook door te sturen naar Test-Aankoop zodat zij dit kunnen publiceren in hun volgende uitgave.

Met dit laatste "dreigement" heb ik reeds een aantal keren "goodwill" verkregen van bedrijven ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”