Bestolen door spelontwikklaar?

Den Yves
Topic Starter

Bestolen door spelontwikklaar?

#1 , 01 sep 2011 22:27

Beste

ik ben een heel grote X fan. Niks verwonderlijks dus dat ik voor mijn verjaardag in maart de opvolger kreeg op PC. Hiervoor moet je een online account hebben, en ik had me een nieuw aangemaakt. Helaas... mijn wachtwoord en nickname stonden op mijn laptop. Die is gecrasht, en ik ben dus alles kwijt. Ik installeerde het spel dus op mijn nieuwe laptop, en maakte een nieuw U-play account.

Na het installeren moest ik de installatiecode ingeven, maar ik kreeg dus melding dat de code al gelinkt was aan een ander online account (duh, mijn oude!)

Ik naar de FAQ, en daar stond dat ik een mailtje naar die mensen van de tech support moest sturen, met mijn installatiecode. Dat deed ik dus, maar die mensen stuurden een mail terug dat ik hen een foto moest zenden van de installatiecode, de streepjescode op de doos, en een foto van mijn aankoopbewijs.

Ik stuurde dus mooieen foto van mijn installatiecode, mijn streepjescode, en een verontschuldiging voor het niet hebben van mijn aankoopbewijs: het was een cadeautje, wie geeft er nu een rekening bij een cadeautje??! De schenkers hadden de rekening natuurlijk ook niet meer.

Nu antwoordde de tech support heel droog dat ze zonder mijn rekening mijn code niet kunnen opzoekn, EN DAT TERWIJL MIJN CODE EN ACCOUNT WAARSCHIJNLIJK GEWOON IN EEN LIJST ZITTEN, EN VOOR DIE KEREL MET ÉÉN KLIK TE BEREIKEN IS!!! Zonder die code kan ik niet online spelen, kan ik mijn extra contents niet downloaden, en al die andere extra's ben ik ook kwijt!!! In hoeverre is dit legaal? want dit is toch gewoon diefstal?

[Geen namen op forum, lees de spelregels van deze game vooraleer in te loggen. mods zijn te duchten levelbossen. :Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vtec

#2 , 01 sep 2011 22:34

Haal de naam van het bedrijf even weg uit de titel, is tegen de forumregels.

wat je vraag betreft zal je hier ongetwijfeld snel advies krijgen - succes met de afhandeling en post de uitkomst zeker op dit forum

Vandebos

#3 , 01 sep 2011 23:57

Herinner je je niets meer van dat account? zelfs niet het email account waarmee je hebt aangemaakt? normaliter is op basis van een emailadres en een geheime vraag ieder account terug te halen. (soort van ongeschreven regel voor dit type van zaken)

Eventjes gezocht ondertussen. check je pb voor een link naar de retrieval pagina waar je middels je emailadres je wachtwoord kan opvragen. Je kan dan blijkbaar inloggen via emailadres en gerecupereerd wachtwoord.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 sep 2011 10:32

Ik begrijp echt niet dat vandaag de dag de woorden "gecrashed" en "alles kwijt" nog zoveel gecombineerd worden. Ik zou verwachten dat na zoveel tientallen jaren de meeste computergebruikers de woorden "gecrashed" en "terugvallen op de backup" zouden combineren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

4ringsdude

#5 , 02 sep 2011 11:58

Ik moet :oops: ook toegeven dat als deze PC zou crashen ik weeral alles kwijt ben... en dat zou de 2de keer zijn. Dus ja er zijn denk ik heel veel mensen die de moeite niet doen of denken... mij gebeurd het niet. en als het gebeurd denk ik.. ik heb het gehad en ben er van af :) hopelijk

bartvdv

#6 , 02 sep 2011 12:30

En eigenlijk klopt de topictitel ook niet. Het bedrijf waarvan-de-naam-niet-mag-genoemd-worden heeft helemaal geen fout gemaakt.

Vandebos

#7 , 02 sep 2011 13:05

Ik moet :oops: ook toegeven dat als deze PC zou crashen ik weeral alles kwijt ben... en dat zou de 2de keer zijn. Dus ja er zijn denk ik heel veel mensen die de moeite niet doen of denken... mij gebeurd het niet. en als het gebeurd denk ik.. ik heb het gehad en ben er van af :) hopelijk

Voor een kleine € 200 heb je tegenwoordig een degelijke SAN met een paar terra aan capaciteit. Automatische backupfunctie bij opstarten en klaar is kees.

Gebruiker21

#8 , 02 sep 2011 13:34

Voila... En om helemaal veilig te zijn: uw belangrijkste bestanden ergens in "the cloud" zetten ook. Als uw huis afbrandt, is de kans groot dat je zowel uw laptop als SAN kwijt bent... Ik bewaar een backup van onder andere de eerste foto's van mijn zoontje op het werk (niet op de hardware op het werk, wel te verstaan. Er ligt een externe HD van mij in mijn ladenblok van mijn buro), kwestie van deze kotbare bestanden toch nooit te verliezen, zelfs al brandt mijn huis af.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Joeri_J

#9 , 02 sep 2011 14:07

- Ik gebruik hiervoor dropbox ( wie 't wilt proberen, kan m'n referal link gebruiken: http://db.tt/j7WevUt" onclick="window.open(this.href);return false; ) (voor de informatie die recent is, niet alles blijft op de pc staan...)
- Vervolgens op een hardeschijf (+/- weekelijks a maandelijks bijwerken)
- vervolgens op 2de hardeschijf (+/- 1a 2 maandelijks bijwerken)

Ik ben aan het kijken om een nas/san aan te schaffen zodat het iets automatischer gaat, maar zoals gezegd,
bij brand zal dit ook wel mee defect gaan...
een kopie op het werk op eigen hardware is dan nog niet zo'n slecht idee...

mava105

#10 , 02 sep 2011 16:11

Mijn externe HD ligt in mijn kelder, en is via kabel verbonden met mijn PC. Er wordt een permanente backup gemaakt. Ook al mijn installatie Cd's en lijst met wachtwoorden ligt in een waterdichte PVCdoos in de kelder, ervan uitgaande dat in de kelder waarschijnlijk minder zal branden dan op de verdiepingen (laat ons hopen) :mrgreen:

Vandebos

#11 , 02 sep 2011 16:43

Ben een beetje paranoïde wat betreft IT en stroomvoorziening(steek het maar op werken in IT) SAN, netwerk en beveiliging zitten in klein deeltje van de kelder, met eigen stroomtoevoer, UPS en noodaggregaat (dat automatisch opspringt wanneer de UPS zijn batterijen worden aangesproken), volledig hitte en druk geïsoleerd. Zeg maar een soort van kluis, waarvan zelfs de kabelgoten dermate zijn opgebouwd dat ze een weerstand van 6 uur brandvertraging hebben.

Komt uit Duitsland, kostprijs inclusief installatie (UPS en noodaggregaat niet inbegrepen) was in 2004 een goede €3.500. Doch de diverse stroompannes die we de laatste 5 jaar bij ons in de regio mochten ervaren maken het zijn prijs waard. Niets zo impressionant als tv kijken wanneer er in heel de wijk enkel kaarsjes branden... :mrgreen:

Gebruiker21

#12 , 02 sep 2011 16:57

Vandenbos, ik denk dat u de beste backupoplossing in Vlaanderen hebt (voor een particulier toch) als ik het zo hoor ;). Wel een stevige UPS als u er ook nog eens de TV mee kan laten draaien...

Vandebos

#13 , 02 sep 2011 17:09

Neen, neen de Ups dient enkel om de tijdspanne tussen het uitvallen van de stroom en het aanslaan en op spanning komen van het aggregaat te overbruggen. In theorie zou er op de batterijen voldoende stroom moeten zitten om 3 minuten mijn netwerk te kunnen onder steunen. (als dit volledig actief zou zijn). In praktijk is de aggregaat na 10-15 seconden in staat de volledige lading in de woning op zich te nemen. (op voorwaarde dat je geen folliekes uithaalt zoals met de airco, alle verlichting, en electrische ovens te beginnen te spelen...)

Als je echt wil kan je je woning zelfvoorzienend maken voor minder dan de prijs van een nieuwe wagen... als je wil natuurlijk. maar dat is een keuze die ieder voor zich dient te maken.

Terug naar “Consumenten Koop”