Niet terugnemen van goederen - cadeaubon
Geplaatst: 01 sep 2011 22:09
Ik weet niet goed welke stappen ik kan of zou kunnen ondernemen en voor hoeverre ik in mijn recht sta.
Ik kocht eergisteren een tas in een winkel die ze aan mij voorgesteld hadden als Laptoptas (dit hadden ze ook op de rekening geschreven).
Eenmaal thuisgekomen bleek dat mijn laptop helemaal niet in die tas paste hoewel ik het expliciet aan de verkoopster gevraagd had.
Ik ben binnen het uur teruggegaan met de tas en ze wilde hem niet terug omruilen. De tas ging wel dicht, maar je moest heel veel moeite doen om hem dicht te krijgen. Online staat hij ook als citytas en niet als laptoptas: http://www.ceannis.se/products/small/015284757.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze vertelde mij dat hij eigenlijk 293 euro kostte en ik kreeg hem voor 146,5 euro buiten de soldenperiode. (ik geloof trouwens niet echt dat hij 293 euro kostte door de rare notatie van die 293, het leek gewoon een serienummer.)
Door het feit dat het solden waren, wou ze hem niet terugnemen. Wij vroegen ons af of ze wel solden mochten geven?
Mama is gisteren teruggegaan met de tas en heeft de politie erbij gehaald voor een burgerlijk geschil. Aan de telefoon noemde de eigenaar van de winkel me trouwens een sociaal geval die geen benul had van aankopen, ik ben lichtjes geoffendeerd. Toen hebben ze uiteindelijk waardebon gegeven van dat bedrag. Maar ik wil in die winkel helemaal niets meer kopen omwille van de onvriendelijke behandeling.
De vragen:
- had ik recht op het geld terug?
- hebben ze het recht om een waardebon te geven? Ik weet dat dit al vaak aan bod is gekomen, maar ik geloof niet dat het hier gaat om een gunst van de winkelier maar om valse voorwendselen/ garantie?
- heb ik nu nog het recht de waardebon terug in geld om te gaan wisselen?
- zou ik hiermee naar de vrederechtbank kunnen stappen en welk bedrag zou ik dan zelf moeten betalen? (vanaf welk bedrag zou dit wel kunnen?)
- waar vind ik hier in het vervolg meer informatie over online?
Vriendelijke groetjes en bedankt voor het antwoord,
Lynn
Ik kocht eergisteren een tas in een winkel die ze aan mij voorgesteld hadden als Laptoptas (dit hadden ze ook op de rekening geschreven).
Eenmaal thuisgekomen bleek dat mijn laptop helemaal niet in die tas paste hoewel ik het expliciet aan de verkoopster gevraagd had.
Ik ben binnen het uur teruggegaan met de tas en ze wilde hem niet terug omruilen. De tas ging wel dicht, maar je moest heel veel moeite doen om hem dicht te krijgen. Online staat hij ook als citytas en niet als laptoptas: http://www.ceannis.se/products/small/015284757.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze vertelde mij dat hij eigenlijk 293 euro kostte en ik kreeg hem voor 146,5 euro buiten de soldenperiode. (ik geloof trouwens niet echt dat hij 293 euro kostte door de rare notatie van die 293, het leek gewoon een serienummer.)
Door het feit dat het solden waren, wou ze hem niet terugnemen. Wij vroegen ons af of ze wel solden mochten geven?
Mama is gisteren teruggegaan met de tas en heeft de politie erbij gehaald voor een burgerlijk geschil. Aan de telefoon noemde de eigenaar van de winkel me trouwens een sociaal geval die geen benul had van aankopen, ik ben lichtjes geoffendeerd. Toen hebben ze uiteindelijk waardebon gegeven van dat bedrag. Maar ik wil in die winkel helemaal niets meer kopen omwille van de onvriendelijke behandeling.
De vragen:
- had ik recht op het geld terug?
- hebben ze het recht om een waardebon te geven? Ik weet dat dit al vaak aan bod is gekomen, maar ik geloof niet dat het hier gaat om een gunst van de winkelier maar om valse voorwendselen/ garantie?
- heb ik nu nog het recht de waardebon terug in geld om te gaan wisselen?
- zou ik hiermee naar de vrederechtbank kunnen stappen en welk bedrag zou ik dan zelf moeten betalen? (vanaf welk bedrag zou dit wel kunnen?)
- waar vind ik hier in het vervolg meer informatie over online?
Vriendelijke groetjes en bedankt voor het antwoord,
Lynn