Pagina 1 van 1

Gsm beschadigd binnen 3 dagen

Geplaatst: 27 aug 2011 14:35
door Hans_Vertongen
Hallo,

Een kennis van mij heeft zich een gsm gekocht in een Belgacom winkel en binnen de 3 dagen was er een probleem met het scherm.
De oorzaak hiervan is nog altijd onbekend en voor de zekerheid, ze heeft hem NIET laten vallen. Er is zelf geen barst in het scherm en de buitenkant is nog volledig zonder krassen.
Nu is er mij verteld geweest dat men een gekocht product altijd binnen de 7 dagen mag inruilen zonder voorwaarden.

Klopt dit? Want in de winkel vertelde ze de persoon dat dit niet klopt.

Mvg
Hans Vertongen

Re: Gsm beschadigd binnen 3 dagen

Geplaatst: 27 aug 2011 16:58
door Drone
inruilen dat hangt af van de goodwill van de winkel

feit is wel dat binnen de 6 maand na verkoop het aan de verkoper is om te bewijzen dat het defect veroorzaakt is door de gebruiker, indien deze dit niet kan doen dient de gsm kosteloos ( alle kosten vallen voor de verkoper ) hersteld te worden.

als de gsm niet hersteld kan worden spreekt het voor zich dat uw kennis recht heeft op een nieuw toestel van gelijkaardige ( of meer ) waarde of de ontbinding van de aankoop ( maw geld terug )

Re: Gsm beschadigd binnen 3 dagen

Geplaatst: 27 aug 2011 18:23
door Franciscus
http://economie.fgov.be/nl/consument/index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://statbel.fgov.be/nl/modules/regul ... arche2.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

je vindt hier de garantiewetgeving....

Re: Gsm beschadigd binnen 3 dagen

Geplaatst: 30 aug 2011 22:11
door 4ringsdude
Wat als de winkel zegt dat ze het toestel binnen brengen voor herstelling als hij pas nieuw is? kan je eisen dat je een nieuwe krijgt?