Ik bestelde onlangs een stofzuiger bij X (bedrijfje uit Wilrijk. Het principe van dit bedrijf : je stuurt een mail met een artikelnummer van een elektrisch toestel, hij stuurt je een prijs door, en je mag het toestel daar gaan afhalen).
Deze bestelling is via mail doorgegeven. Ik kreeg een tijdje later een mail terug met de melding dat deze pas in september geleverd kon worden.
Op maandag 15 augustus stuur ik een mail terug dat deze bestelling geannuleerd mocht worden omdat ik niet kon wachten tot in september. Ondertussen heb ik elders een andere stofzuiger besteld (die reeds geleverd is).
op woensdag 17 augustus krijg ik ineens een mail dat die stofzuiger geleverd is.
Ik wijs hem op het feit dat ik die mail gestuurd had om die bestelling te annuleren, dit stuurde hij me terug :
"Maandag hebben we niet gewerkt daar dit een feestdag is. Vandaag woensdag is het toestel reeds hier. U had beter even gewacht op een bevestiging dat het geannuleerd kan worden voor u een andere aankoop deed. Wij kunnen er helaas ook niet aan doen dat levering werd naar voor verschoven. Dit gebeurt wel meer tijdens verlofperiodes."
Kan ik me beroepen op het feit dat ik bij aankopen op afstand 7 dagen bedenktijd heb?
In hun algemene verkoopsvoorwaarden (Hier) staat bij art. 6.2 dat goederen die verkeerd besteld zijn niet teruggenomen worden. Is dit wel wettelijk?
Kan er iemand me helpen?
bedankt!
[Geen namen op forum, lees regels aub:Vandebos]