Bevestiging per mail van aankoop

ikke2904
Topic Starter

Bevestiging per mail van aankoop

#1 , 14 aug 2011 12:31

Ik had een bar-meubel te koop en had deze op 2dehands.be geplaatst. Op dit artikel stonden verschillende foto's met de afmetingen van het meubel.
Ik werd door een Nederlander uit Amsterdam gecontacteerd dat hij, kost wat kost, deze bar wilde hebben. Hij stelde voor om dit meubel met een vriend twee dagen nadien te komen halen. Hij stelde voor een voorschot te storten of te bevestigen per mail.
Gezien het geld toch niet tijdig op mijn rekening zou staan had ik hem voorgesteld dit te bevestigen per mail. Wat hij dan ook deed met volgende tekst:
Beste Dieter,
Hierbij bevestig ik jou te hebben gekocht, de bar/toog voor de somma van 3150,00 euro.
Aanstaande vrijdag zal ik de toog ophalen in ouwegem
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
NAAM VAN DE KOPER
06.54.36.31.65

Ik heb hem dan nog eens de bevestiging van zijn aankoop gestuurd met daarin duidelijke vermelding wat er onder deze aankoop viel.

De koper is dan die vrijdag bij ons geweest, maar begon dan toch te twijfelen omdat hij, zogezegd, nog een andere eiken toog gezien zou hebben.

Wat raden jullie mij aan te doen?

Alvast bedankt!
Ikke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 15 aug 2011 00:04

voet bij stuk houden hij wil gewoon de prijs zien zakken.
Anders laat je hem dan maar retour keren Amsterdam met lege handen.
Is een klassieke truuk hoor.
bovendien had hij je maar een bezoek moeten brengen alvorens aan te kopen. Bij dat bezoek
had hij evengoed de centen kunnen meebrengen voor het geval hij wel overtuigd was.
Wat hij je vrijdag verteld zijn vijgen na pasen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

ikke2904
Topic Starter

#3 , 16 aug 2011 17:42

Bedankt.
Ik heb echter wel vernomen dat de koper 7 dagen bedenktijd heeft. Vandaag heeft hij laten weten, per mail, dat hij afziet van de aankoop.

Enige idee of het nut heeft om hiermee verder te gaan?

Bedankt,
Ikke

Reclame

Gebruiker34

#4 , 16 aug 2011 18:18

Bedankt.
Ik heb echter wel vernomen dat de koper 7 dagen bedenktijd heeft. Vandaag heeft hij laten weten, per mail, dat hij afziet van de aankoop.

Bedankt,
Ikke
Die bedenktermijn is niet van toepassing bij koop-verkoopsovereenkomsten tussen twee particulieren.

ganapathi tantra

#5 , 17 aug 2011 00:21

Bedankt.

Bedankt,
Ikke

Ik vermoed van niet, het sop zal de kool niet waard zijn.
Ik zou een mailtje terug sturen met een dankwoordje voor de samenwerking en een paar zinnetjes over begrip en zo.
Mailtje versturen vergezeld van een Trojan Horse of ander beestje, maar dat mag nie hé :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 aug 2011 15:55

Mailtje versturen vergezeld van een Trojan Horse of ander beestje, maar dat mag nie hé :mrgreen:
Neen, dat mag niet. Hou daarbij in het achterhoofd dat die "beestjes" niet braafjes op die éne computer blijven, maar ook computers zullen besmetten van mensen die met héél de zaak niets te maken hebben.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ikke2904
Topic Starter

#7 , 17 aug 2011 19:56

Is ook mijn bedoeling niet ;-)
Heb dit ondertussen even met onze advocaat opgenomen en die wil er (uiteraard ;-)) mee doorgaan.
Ik tracht met de koper nog even te overleggen om zo tegen te gaan dat we beiden miserie hebben en dat ik ondertussen de zaak braafjes moet laten staan tijdens 'de slag'.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Dieter

Terug naar “Consumenten Koop”