14 dagen bedenktijd

adizal
Topic Starter

14 dagen bedenktijd

#1 , 09 aug 2011 12:00

Bij de meeste internet providers staat op hun site ' 14 dagen bedenktijd '

De wetgever voorziet 14 dagen bedenktijd bij aankopen online.

Op product bij aflevering
Op diensten bij activering

Bij een bekende provider staat op de papieren die je thuis aankrijgt namelijk.

--voor dienstovereenkomsten waarvan de uitvoering, met akkoord van de consument, begonnen is voor her einde van het verzakingsrecht heeft de consument echter niet het recht af te zien van de aankoop.

Dus als ik de goederen laat activeren binnen de 14 dagen van het verzakingsrecht kan ik niet meer afzien van de aankoop.
Maar wat nu, als het product gebreken vertoond die je pas kunt merken na ingebruikname, dus na activering.
Vb. Een modem maakt geen connectie of een decoder flikkert enz..

Of na activering

vb. internet ik behaal niet de snelheid die online is afgesproken, door gebreken aan de bekabeling van provider, of door niet juiste informatie verkregen tijdens online bestelling.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal
Topic Starter

#2 , 16 aug 2011 10:25

Mensen, sorry, maar ik vind het raar, een materie waar bijna iedereen mee te maken heeft, aankoop producten online, activering van diensten GSM, INTERNET, TV enz... Dat tot nu niemand daar een antwoord heeft op de wetgeving ter zake.

Mvg

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”