Online

jeroen911
Topic Starter
Berichten: 70

Online

#1 , 02 aug 2011 10:01

Goeiemorgen allemaal,

Ik heb een paar weken terug een order geplaatst via een muziek ticket site; zoals gewoonlijk waren er weer problemen met hun website doordat die overbelast was.
Het is mij uiteindelijk gelukt om tickets te reserveren en ik heb daar een bevestigingsmail van gekregen en bijgehouden.
Een paar dagen na het betalen krijg ik een brief dat ik betaald heb voor iets waarvan ze het referentienr niet vonden.
Ik bel dus naar hun '0900' nr (wat ik ook al schandalig vind want, en contact info vind je amper) en die vrouw vraagt mij de order/bankrekening/klant nrs en zegt dat ze gaat doorgeven en dat alles in orde komt.
Die dag krijg ik een nieuwe bevestiging met totaal andere nrs en het totale bedrag komt 0.80€ duurder uit.
Weer wat dagen later en nog niks gekregen te hebben; mail ik (eindelijk gevonden) en krijg ik als leuke antwoord 'Er is nog 0.80€ te weinig betaald, zodra die gestort is zullen we het opsturen'.

Ik heb dan teruggestuurd en gezegd dat ik correct betaald heb en krijg dan als antwoord 'idd, maar door een technisch probleem kwamen de prijzen minder duur uit'.
Daarna heb ik terug gemailed, dat dat niet mijn schuld is, dat ik betaald heb zoals op de bevestiging stond, dat alle nr's klopten en dat het zeker niet de moeite is voor die 0.80€; als je bekijkt welk extra werk daarvoor moet ingestoken worden voor zoeen klein bedrag en dat ze het moeten oplossen.

Heb nu nog geen antwoord ontvangen; maar ik vroeg me af of ik een been heb om op te staan. Als ik nu correct betaald heb en die bevestiging heb en het dan nog eens maar voor 0.80€ is; ik tref hier toch geen schuld in; en gaan ze me dan ook de kost terugbetalen om naar hun 0900nr te bellen???
Spijtig dat X een bijna monopolie heeft in België; je kunt amper nog kaarten kopen in de winkels, alles is online te doen, hun site ligt bijna altijd plat als er iets groots te doen is en iedereen probeert te bestellen. Telefoon is ook constant bezet op zoeen moment.
En meestal is dan binnen de 30min uitverkocht afhankelijk van de artiest/band. :-/

[geen namen op forum, lees de regels:Vandebos]
Mijn excuses voor de naam te vermelden; had daarover gezien.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2011 15:48

Normaal gezien moet men je leveren wat er overeengekomen is, tegen de prijs die overeengekomen is. Dat het achteraf 0,80 € duurder is, is hun probleem. Maar voor dat bedrag is het misschien makkelijker voor jou dat je het gewoon betaalt en je er verder geen energie en tijd meer in hoeft te steken? Als het jou om het principe te doen is, kan je weigeren die 0,80 € te betalen en er een zaak van maken, maar misschien is het concert voorbij tegen dat de zaak opgelost is, en heb je dus helemaal niets aan je kaarten gehad.

Je kan ook betalen en daarna een mailtje sturen met de melding dat je hun manier van werken schandalig vind, dat je hoopt op een commerciële tegemoetkoming (o.a. voor het bellen naar die 0900 lijn), en indien dit niet mogelijk is, dat je toch zal overwegen je verhaal ook eens te gaan doen bij Test-Aankoop. Je hebt dan alvast je kaarten, en met een beetje geluk krijg je effectief een commerciële tegemoetkoming.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jeroen911
Topic Starter
Berichten: 70

#3 , 08 aug 2011 13:04

Bedankt voor de tips Tom!

Ik heb een deftige mail gestuurd; hen erop gewezen dat 'men je leveren wat er overeengekomen is, tegen de prijs die overeengekomen is'.
Als ze zo moeilijk doen over zoeen klein bedrag, dat ik dan ook de kosten terug wil van het bellen naar hun 0900nr aangezien het mijn schuld niet is.
Ook dat ze wat klantvriendelijker mogen zijn ipv zo moeilijk te doen over zoeen klein bedrag.

Een paar uur later kreeg ik dan een mail, dat na overleg ze het gaan laten zoals het is; en de tickets gaan opsturen (die ondertussen gearriveerd zijn :-) )

Groetjes & bedankt,
Jeroen

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 aug 2011 13:10

Eind goed, al goed. Geniet van het concert! ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”