De garantieperiode van mijn laptop is verstreken

Tope
Topic Starter

De garantieperiode van mijn laptop is verstreken

#1 , 21 jul 2011 14:24

In februari 2009 kocht ik een laptop van het merk X .

Na een tijdje was het inox toetsenbord met zwarte letters niet meer om aan te zien.
De letters begonnen hoe langer hoe meer te 'vegen' en sommige werden zelfs zwarte vlekken.

Begin februari 2011 kreeg ik nog net onder garantie een nieuw toetsenbord.
Mijn laptop werd opgehaald en na amper één week werd hij terug bezorgd met een spinternieuw klavier.
Ik was in de wolken over deze prima service en heb dat ook laten merken bij het invullen van het feedback formulier.
De medewerker die dit allemaal voor mij geregeld had kreeg tevens een bedankingsmail.

Reeds een paar weken later kon ik via mail aan deze contactpersoon melden dat de letters van dit tweede toetsenbord opnieuw lichtjes begonnen te 'vegen', maar toen kreeg ik geen reactie meer.

Eigenlijk hoopte ik dat het dit keer niet zo'n vaart zou lopen, maar 5 maanden later ziet mijn klavier er nog erger uit dan voor de vervanging.
Daar ik het enkel reinig met zuiver water en soms een druppel Dreft, begin ik te vermoeden dat het om een constructiefout gaat.

Groot was dan ook mijn verbazing wanneer een medewerker van de HP kwaliteitscontrole mij in een telefoongesprek als oplossing voorstelde om op mijn kosten (ik heb geen garantieuitbreiding genomen!) voor de tweede keer het klavier te laten vervangen door een gelijkaardig exemplaar...?!?!?

Test-Aankoop raadt mij aan een aangetekende klachtenbrief te sturen en is - indien nodig - bereid te bemiddelen, maar geeft mij weinig hoop op een positief resultaat bij deze firma.

Ik denk dat ik mij nu ga behelpen met plakletters over de ergst beschadigde toetsen.
Wat mij wel frustreert is het feit dat mijn klacht op dergelijke manier wordt afgewinpeld.
Na twee ervaringen ben ik er immers van overtuigd dat het hier om een gebrekkig product gaat en dat een derde, identieke klavier mijn probleem niet zal oplossen.
Helaas is de garantieperiode verstreken en heb ik geen poot meer om op te staan.

Of wel?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Teke

#2 , 21 jul 2011 14:59

De garantieperiode is reeds lang verstreken dus vrees ik dat je inderdaad geen poot hebt om op te staan.
De fabrikant zal dit als normale slijtage beschouwen en je klacht klasseren. Ook werd je klavier reeds eerder vervangen, in de garantieperiode weliswaar, maar de fabrikant kan ook zeggen dat je het toestel niet correct gebruikt. Hoedanook, zoals ik eerder zei, ik vrees dat je jezelf zult moeten behelpen met plakletters of de letters van een klavier uit je hoofd leren zodat je "blind" kunt typen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”