Het feit is gewoon dat de facturatiedienst van dat bedrijf ons bevestigd hoe wij de korting moeten interpreteren en ze leggen ons ook uit dat wij de korting moeten bereken op basis van het totaal factuur - voorschot en daar dan 10% op. Dat wilt toch zeggen dat ze zeggen dat wij wel degelijk recht hebben op deze korting?
Niet noodzakelijk. Ik kan naar een reisbureau mailen met de valse mededeling dat ik een vroegboekkorting van 15% gekregen heb en de vraag hoe die moet berekend en afgerekend worden, maar het is niet omdat ze mij vervolgens netjes antwoorden op die technische vraag dat ik die vroegboekkorting ineens ook effectief heb.
Iedereen aan wie wij de brief met korting zeggen hetzelfde... er staat niet duidelijk in dat je de korting enkel krijgt als je pas na 1 juli aangesloten zou worden. Enkel dat de kans bestaat en dat ze daarvoor een korting geven.
Ik lees dat de korting een compensatie is voor een wachttijd die langer is dan contractueel voorzien. En ik lees ook dat die wachttijd uiteindelijk niet langer was dan contractueel voorzien.
Vertraging = korting, contract nageleefd = geen korting.
Misschien dat een rechter iets anders leest, maar ik vrees daar toch voor.
Eventuele schade bij installatie staat hier feitelijk los van.