Beste
enkele weken terug hebben wij een loodgieter laten komen voor het repareren van een lek in onze badkamer.
Wij ontvingen hiervoor eerst een zeer basis offerte, met daarop de vermelding "inclusief werkuren en klein materiaal".
Toen we de offerte getekend gingen terugbezorgen is ons gezegd dat de offerte rekening houd met 2 volledige werkdagen.
Echter heeft de loodgieter het lek kunnen herstellen op 1 werkdag!
Gisteren ontvingen wij de factuur van de loodgieter met hetzelfde bedrag als op de offerte.
Akkoord, ik heb de offerte getekend voor opdrachtbevestiging en voor de prijs.
Maar als ze het lek reeds gemaakt hebben op 1 dag, en dus niet 2, mogen ze dan wel 2 volledige werkdagen aanrekenen?
De betreffende loodgieter ging de volgende dag wel alweer aan de slag bij zijn volgende klant..
zo is het wel zeer makkelijk denkik hé.. voorspellen dat het 2 dagen duurt, de klant 2 dagen laten betalen en opleveren op 1 dag.. das 1 volledige dag in hun zak gestoken.
Heb reeds vriendelijk gevraagd aan de loodgieter of zijn berekening klopt (mss dat ze de dagen niet aangepast hadden), maar zij verwezen mij naar mijn handtekening op de offerte welke erop wijst dat ik de prijs aanvraard..
kan ik hier nog iets aan doen? Ik wil gerust betalen, maar niet voor werkuren waarvoor ze nooit geweest zijn..