Ik kan dan bvb wel klacht indienen tegen onbekenden? En de politie zeggen dat ik haar verdenk? Ik heb inderdaad geen zekerheid of bewijs, maar zij heeft wel getekend voor ontvangst. Is er niet zoiets als "successieve aansprakelijkheid"? Het pakket is laatst bij haar gezien, en daar is bewijs voor.1. Niet zomaar een klacht tegen diefstal tegen u buurvrouw indienen. Indien dit niet gebeurt is/ kan niet bewezen worden. Kan je de buurvrouw een klacht tegen je indienen voor laster en eerroof. En dan heb je problemen.
Dat denk ik ook. Maar in de eerste plaats is het toch de verantwoordelijkheid van de verkoper (webwinkel)? Het is met hen dat ik een verkoopsovereenkomst ben aangegaan. Dat zij TNT in onderaanneming vertrouwen voor de levering van producten, en dat die hun job niet naar behoren uitvoeren (=aan de verkeerde persoon leveren), maakt mijn rekening niet.2. Ik meen wel, dat als die buurvrouw hiervoor tekent, dat deze bewaarder wordt van uw materiaal en dus ook verantwoordelijk voor is (of zie ik dit hier fout)
Als ik er de kleine letterjes bij Informatique.nl op nalees, vind ik het volgende in puntje 6.4:U hebt niet getekend en dus ook niets ontvangen, u hebt ook geen toelating gegeven het aan iemand anders te bezorgen ( lees de kleine lettertjes van uw contract). Het zomaar boven zetten is toch geen gedrag van een 'goede huisvader'.
De webwinkel zal moeten bewijzen dat u het wel hebt ontvangen.
Dus het ontvangstbewijs is een bewijsstuk. Daarop moet de naam en de handtekening staan van diegene die het ontvangen heeft.
Code: Selecteer alles
"6.7 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, bepaalt Informatique de wijze van verzending. In geval Informatique de wijze van verzending heeft gekozen, reizen de zaken voor risico van Informatique. Informatique draagt het risico van de zaken af op het ogenblik waarop de zaken aan het opgegeven adres ter ontvangst worden aangeboden. "
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Inderdaad, ik heb bijna alle appartementsbewoners daarop gewezen: "let op karton: Samsung scherm, Steelseries toetsenbord".Kijk ook bij papierafval of de verpakking daar niet opduikt of in de buurt. Opletten voor contaminatie (vingersporen/DNA)... In/vastpakken in papier dat u zeker niet hebt aangeraakt (grote zak of zo)
lijkt mij identiteitsdiefstalVandaag krijg ik van Informatique een kopie van het ontvangstbewijs doorgestuurd. Heel verontrustend, want in het handtekeningsvakje staat een paraaf (die niet de mijne is) EN mijn familienaam. Ook is het vakje "(A) Klant" aangekruist, en niet "(B) Buur".