Opzegging abonnement niet aanvaard.

Carine G
Topic Starter

Opzegging abonnement niet aanvaard.

#1 , 13 jun 2011 21:45

Telefonisch heb ik een wijzing in mijn abonnementen met Mobistar afgesproken. Op 9 mei word ik hiervan schriftelijk op de hoogte gebracht . Maar de afgesproken voorwaarden (gratis smsen) worden niet gerespecteerd. Onderaan in de brieven staat dat ik 14 dagen bedenktijd heb. De contracten zijn van start gegaan op 4 mei en niet op 23 mei zoals afgesproken was. Ik verzend een aangetekende brief op 18 mei met opzegging van deze contracten. Op 8 juni krijg ik antwoord dat de contracten ingegaan zijn op 4 mei en dit voor een periode van 24 maanden en dat mijn contracten enkel opzegbaar zijn mits betaling van een opzegvergoeding.

Er wordt dus blijkbaar geen rekening gehouden met de 14 dagen bedenktijd vermeld in hun brief van 9 mei.

Welke stappen moet ik verder ondernemen om deze contracten op te zeggen. Het gaat over 2 gsm-nummers.

Carine

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 15 jun 2011 10:24

‘In de interpretatie dat de voorzieningstermijnen tegen een beslissing waarvan bij gerechtsbrief kennisgeving wordt gedaan, ingaan op de datum van verzending van de gerechtsbrief, schenden de artikelen 32, 2o, 46, § 2, in samenhang gelezen met artikel 792, tweede lid, van het Gerechtelijk Wetboek, de artikelen 10 en 11 van de Grondwet. In de interpretatie dat de voorzieningstermijnen ingaan op de datum waarop de gerechtsbrief door de postdiensten ter hand is gesteld aan de geadresseerde in eigen persoon of aan diens woonplaats, schenden dezelfde artikelen de artikelen 10 en 11 van de Grondwet niet‘(Arbitragehof nr.170/2003,17 december 2003,R.W.2003-04,1145-1147,noot LAENENS,J.,De kennisgeving van een rechterlijke beslissing als vertrekpunt van een vervaltermijn:een rechtspraakommekeer).

Op analoge wijze dient u ervan uit te gaan dat de opzegging door de postdiensten ter hand moet gesteld zijn aan de geadresseerde in eigen persoon of aan diens woonplaats vóór de opzeggingstermijn verstreken is.

‘De contracten zijn van start gegaan op 4 mei’,zodat de‘de 14 dagen bedenktijd’ verstreek op 4mei +14 d = 18 mei 24u00.

‘Ik verzend een aangetekende brief op 18 mei met opzegging van deze contracten’ houdt in dat deze niet meer tijdig zal ter hand gesteld zijn.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”