Verplichtting tot aankoop, levertijd onbekend?

Purple
Topic Starter

Verplichtting tot aankoop, levertijd onbekend?

#1 , 01 jun 2011 13:56

Kort samengevat:

Item besteld via website (levering binnen 2 dagen indien op stock, anders 2 weken)
Item stond aangeduid als "in voorraad".

6 weken later nog niets mogen ontvangen.
Bij contact blijkt dat ze zelfs de levertijd niet kunnen meedelen. (kan morgen zijn, maar ook volgende maand of....)

Het was betaling bij levering dus nog 0.0euro betaald.

Is het safe om gewoon ergens anders te gaan.
Of kan een koper verplicht worden het bestelde item te kopen, zelfs indien de uiteindelijke levertermijn een veelvoud is van de afgesproken?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 01 jun 2011 15:01

Heeft u een screenshot dat de levertijd 2 dagen was?

Anders kunt u het vrij moeilijk bewijzen dat het inderdaad maar 2 dagen was.

Wat u wel kunt doen is een mail sturen.
U meld dat u al 6 weken wacht op een item dat normaal binnen de 2 dagen zou geleverd moeten worden.
U geeft hen nog X dagen om te leveren, anders ziet u de koop ontbonden.

Zolang u hen niet in gebreke stelt, blijft u gebonden aan de koop
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

chime

#3 , 01 jun 2011 19:43

Aankoop via website, dus zelfs al sturen ze het op dan kan je het terugsturen en je geld terugkrijgen (wel binnen 7 werkdagen)
Je moet alleen de verzekendkosten naar hen betalen. Zij betalen jou de kosten van het product + 1e verzending terug.

Meeste webwinkels laten ook toe om de bestelling te annuleren alvorens die verzonden is.
Maak daar gebruik van.

Niks doen = product wordt naar jou verstuurd zo gauw het binnen is en dan moet je weer moeite steken in terug te sturen enzo.

Reclame

Purple
Topic Starter

#4 , 07 jul 2011 07:38

Update:

Meer dan 2maand na de bestelling nog niets ontvangen tot er gisteren een aanmaning in de bus zat.

!!!!7 dagen na levering nog niet betaald, gelieve te betalen alvorens incasso wordt ingeschakeld!!!

Ik heb een mail naar de klantendienst gestuurd met daarin:

-dat ik nog niets ontvangen had.
-dat ze dit makkelijk konden nakijken, aangezien ik nooit iets getekend heb voor ontvangst.
-dat ik het niet op prijs stel dat ze niet leveren en uiteindelijk wel de factuur sturen voor iets wat ik nooit heb gekregen en ik hierbij afzie van mijn bestelling.

Terug naar “Consumenten Koop”