Dat is wel een HEEL sterke uitspraak JohnD. Ik zou durven stellen dat het tegendeel een quasi zekerheid is.(stuk verwijderd) Uiteraard kan je de opdracht stopzetten als hij zijn werk niet naar behoren uitvoert. Je moet zeer streng zijn met immokantoren en de wet of de overeenkomst naar de letter toepassen. Het is twijfelachtig of ze naar de rechter zullen stappen omdat hun parasitaire gedrag gekend is, vooral dan van hun manipulaties met huurder en verhuurder. Verwittig hen wel per AS of FAX dat u de samenwerking met hen onmiddellijk wenst te beeindigen wegens het niet naleven van de overeenkomst. U hebt alvast 2 goede redenen.
Alles van wat ik gezegd heb ? Velen hier op het forum, zowel huurders als verhuurders hebben een slechte ervaring met immokantoren hoor. Ik zou je in mijn beperkte ervaring als huurder toch een aantal voorbeelden en praktijken van immokantoren kunnen geven die je zelf bijna niet kan geloven ! Gewoon far-west toestanden waar zowel huurder als verhuurder gemolken worden.Dat is wel een HEEL sterke uitspraak JohnD. Ik zou durven stellen dat het tegendeel een quasi zekerheid is.
Juist, je had het dus niet over het geheel van mijn post maar eerder over het gerechtelijke aspect. Mogelijk heb ik me daarin iets in vergegallopeerd.Dat kan allemaal goed zijn JohnD, en ja, ik ben ook op de hoogte van de slechte reputatie die de sector geniet. Maar, de realiteit is dat ze zich doorgaan verdomd goed indekt en er NIET teruggedeinsd wordt voor een procedure meer of minder als het er op aankomt. Uw advies aan de TS om zijn contract zomaar eenzijdig op te zeggen omdat "het twijfelachtig is of ze naar de rechter zullen stappen" is een gevaarlijk advies rekening houdend met de argumenten van de TS.
"Zo staat er in het contract vermeld dat de makelaar minstens 1 maal per maand schriftelijk inlichtingen zal verschaffen aan de verkoper omtrent de stand van zaken. De opdracht loopt ondertussen sinds februari en tot op heden gebeurde dit niet."Kan je een makelaarsopdracht stopzetten of de commissie verlagen als de makelaar zijn werk niet naar behoren uitvoert?
Zo staat er in het contract vermeld dat de makelaar minstens 1 maal per maand schriftelijk inlichtingen zal verschaffen aan de verkoper omtrent de stand van zaken. De opdracht loopt ondertussen sinds februari en tot op heden gebeurde dit niet.
Bijkomend wordt thans gesteld dat de vooropgestelde vraagprijs niet haalbaar is, dit terwijl dit in samenspraak met het immo-kantoor werd vastgelegd.
Waarom zouden alle verhuurders zakenmensen zijn, en dus professionelen? Ik denk dat het grootste deel van de verhuurders gewoon gepensioneerden zijn, die destijds een huisje of appartement kochten als belegging en een latere aanvulling van het gamele pensioentje. Dus helemaal geen professionelen. Juist daarom geven de meeste van die mensen hun te verhuren pand in handen van Immokantoren. En daar zit meestal het probleem.En die laatsten zijn zakenmensen zoals de immokantoren. Dus professionelen.
Dat is op het forum al dikwijls besproken geweest. Een verhuurder hoeft voor mij geen professioneel te zijn, maar hij zal er door mij wel op afgerekend worden om de wet na te leven. Als een verhuurder niet als zakenmens wil beschouwd worden is dat een uitvlucht om niet met wetten gekonfronteerd te willen worden. Ik ga hier niet beweren dat jij geen goede verhuurder bent, maar vermits je hoe dan ook geld verdient aan huurders moet je dan toch ook niet de indruk geven dat overeenkomsten die in huurwetten gegoten zijn kunnen verlaagd worden tot het niveau van losse afspraakjes die tussen partikulieren bestaan.Waarom zouden alle verhuurders zakenmensen zijn, en dus professionelen? Ik denk dat het grootste deel van de verhuurders gewoon gepensioneerden zijn, die destijds een huisje of appartement kochten als belegging en een latere aanvulling van het gamele pensioentje. Dus helemaal geen professionelen. Juist daarom geven de meeste van die mensen hun te verhuren pand in handen van Immokantoren. En daar zit meestal het probleem.
en dan krijg je toestanden zoals dit:Waarom zouden alle verhuurders zakenmensen zijn, en dus professionelen? Ik denk dat het grootste deel van de verhuurders gewoon gepensioneerden zijn, die destijds een huisje of appartement kochten als belegging en een latere aanvulling van het gamele pensioentje.En die laatsten zijn zakenmensen zoals de immokantoren. Dus professionelen.