bp-shop aka turbulence-belgium

cindyjackson
Topic Starter
Berichten: 3

bp-shop aka turbulence-belgium

#1 , 20 dec 2006 21:44

Beste

Ik heb meer dan een maand en half geleden ipods besteld op turbulence-belgium;ik heb deze ook onmiddellijk gaan betalen met een vooruitbetaling via overschrijving.Ik kreeg te horen dat mijn betaling was ontvangen en dat mijn goederen dezelfde week nog zouden worden verzonden.
Na een week heb ik hun gecontacteerd of deze al verzonden waren,en toen kreeg ik te horen dat deze ipods dezelfde week nog geleverd zouden worden maar dat het ,het einde van het ipod-leven betrof en dus de ipods aan uitsterving leiden(ja kweet t een en al bullshit dat me ook niet eens interesseerde)maar bon soit,dus ik zou nog een weekje moeten wachten .
Nu ik wachtte een week en half en toen heb ik niets gehoord,ik ben toen naar de site gegaan van destijds turbulence en deze bleek niet meer actief te zijn,maar wel kon men nog mailen,ik heb toen gemaild en kreeg in vijf dagen geen antwoord,maar ik had terzelfdertijd wel met een ander emailadres waar ik me dan wel ook voor dee als iemand die geinteresseerd was om een product te kopen en vroeg naar wanneer de site weer zou functioneren.Op mijn emailadres waar ik de producten heb op besteld en mee heb betaald kreeg ik geen antwoord hoe het zat met mijn ipods.Op mijn ander adres kreeg ik te horen dat ze nu onder de naam van bp-shop werken en handelen en dat ik daar nu hun artikelen kon gaan bestellen.
Ik vond dit alles behalve betrouwbaar ,dat nu ineens heel de naam en site veranderd bleek te zijn: zelfs hebben ze geen winkel en is afhalen enkel mogelijk wanneer een afspraak gemaakt werd.Er is ook enkel een gsm telefoonnummer geen vast toestel en geen fax.
Nu heb ik nog een paar keer gevraagd hoe het nu zat aangezien ik geen email kreeg en met mijn ander email adressen wel waarop ik me voordeed als een andere toekomstige klant.Toen kreeg ik het excuus dat de man de leveringen zelf doet en vertragingen heeft opgelopen en dat de vrouw die de telefoontjes en bestellingen doet via pc,en mij dus moet contacteren juist bevallen was:wat ik niet echt als een excuus kan zien aangezien ik op mijn andere emails derzelfde dag of zelfs nacht nog antwoord kreeg en op mijn ander adres totaal niets.
Nu staat er op hun overeenkomst op dat ze na vertragingen zich verplichten om mij op de hoogte te brengen en mij per aangetekend sturen te laten weten dat mijn levering vertragingen heeft,ook beweren ze op elke mail te antwoorden en dergelijke.
Nu kan ik mijn geld terug vragen maar dan is de kans weer groot dat ze niets laten horen en ervan uitgaan dat ik er toch geen zaak van wil maken aangezien het hier gaat over een klein bedrag van 600 euro.
Wat zijn nu mijn rechten ? Deze geschenken waren voor een verjaardag die inmiddels een maand verstreken is,ik wil deze ipods wel nog ontvangen ,maar gewoon mijn geld terug storten,als ze dat al zouden doen,vind ik nu toch wel te min,en dat geef ik grief toe,aangezien zij nu een hele tijd mijn geld hebben kunnen gebruiken en dan nog eens een regel hebben dat wanneer de consument een dag te laat is met betalen minimum 75 euro en 15 procent van de goederen als boete verrekend.Dan hoop ik als men zo de consument boetes kan opleggen dat men dit ook voor de verkoper kan doen want het is een schande dat men gewoon dergelijke acties kan blijven voortzetten zonder iets te riskeren,ik ben nu door mijn verdere opzoekingen op het net,nog een paar andere mensen gevonden die juist hetzelfde hebben meegemaakt en kennelijk gaat het hier telkens over een groot maar klein genoeg bedrag waarbij vaak mensen gewoon het opgeven zonder ervoor terug te vechten,en blijkbaar veranderd dan de naam plots waardoor mensen niet meer weten wie of wat ze moeten contacteren.


Wat zijn hier mijn rechten?Ik wil deze valse groep van mensen nu ook eens laten voelen dat dergelijke zaken hier in Belgie niet kunnen en dat ze daarvoor ook bestraft kunnen worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 22 dec 2006 16:28

?Art.7.? 1. Onverminderd de overige wettelijke en reglementaire informatievoorschriften zorgt elke dienstverlener van de informatiemaatschappij ervoor dat de afnemers van de dienst en de bevoegde autoriteiten gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegang krijgen tenminste tot de volgende informatie :...2? het GEOGRAFISCH ADRES waar de dienstverlener is gevestigd...?(11 MAART 2003. - Wet betreffende bepaalde juridische aspecten van de diensten van de informatiemaatschappij).

?Hoewel het woord ?dienst? anders doet vermoeden,kunnen de activiteiten eveneens slaan op de on line-verkoop van goederen.?(VAN EECKE,P.,De Nieuwe Wetgeving inzake Elektronische Handel.Een Eerste Commentaar,R.W. 2003-04,326).

INDIEN het geografisch adres waar de dienstverlener is gevestigd niet werd meegedeeld,leg dan klacht neer bij Algemene Directie Controle en Bemiddeling, http://mineco.fgov.be/homepull_nl.htm

?Art.32.In de overeenkomsten gesloten tussen een verkoper en een consument,zijn onrechtmatig de bedingen en voorwaarden die ertoe strekken:...15.het bedrag vast te leggen van de vergoeding verschuldigd door de consument die zijn verplichtingen niet nakomt,zonder in een gelijkwaardige vergoeding te voorzien ten laste van de verkoper die in gebreke blijft...?(Wet handelspraktijken 14 juli 1991).

?Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.Art.1611.In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad.?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Maan de verkoper aangetekend aan DADELIJK,d.i. binnen een korte termijn die u daarin bepaalt,te leveren.Voldoet hij aan die aanmaning niet vorder dan gerechtelijke ontbinding van de koop met schadevergoeding en stel hem in uw aanmaningsbrief in kennis van dit voornemen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

belgian plasmashop
Berichten: 2

#3 , 31 dec 2006 09:45

Beste mensen,

wij zouden ons hier toch even willen verdedigen. Wij krijgen van bovenstaande klant een bestelling binnen voor 4 ipods 1gb op datum van 2 oktober 2006 met vooruitbetaling per bank. Na 2 weken hebben wij nog steeds geen reactie en op 30 oktober komt deze zelfde bestelling nog eens binnen via onze webshop, weer vooruit per bank. Wij ontvangen het geld op 5 november en op dat moment zijn de ipods 1gb amper nog te vinden. Wij doen echter ons uiterste best maar na een maand zoeken geven we de hoop op en leveren wij op 21 december 2 ipods van 2gb aan dezelfde prijs van de oorspronkelijke 1gb. Op datum van 30 december vertrekken er met toestemming van de klant nog 2 ipods naar deze klant en is bij deze de zaak voor ons afgesloten.


Wij wensen alvast iedereen een schitterend eindejaar en de beste wensen voor 2007.

Het bp-shop team

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 31 dec 2006 10:36

Mag ik u (beiden) verzoeken uw onderling dispuut (verder) per priv?-mail te voeren?

Terug naar “Consumenten Koop”