Beste,
Reeds drie maanden geleden betaalde ik 50€ aan X (een Internet Service Provider) om een abo-wijziging te initiëren, maar ik ontvang nog steeds facturen aan de hogere abo-prijs. Ik heb hiervoor al tal van mails gestuurd naar X, maar de technische tickets worden gesloten zonder enig antwoord.
Vandaag, na een vierde mail, toch maar eens de telefoon opgepakt. Dat meisje kon me helaas ook weinig meer vertellen.
- Ze hadden de procedure gestart, en de vereiste documenten doorgestuurd naar een andere afdeling, maar...
- De andere afdeling had nog geen startdatum gegeven.
en...
- Ze mocht geen telefoonnummer geven van die andere afdeling.
Naar het schijnt heeft X een tijd terug met een aantal problemen te kampen gehad, en proberen ze de zaak terug op poten te krijgen. Tot dan 'kunnen' ze niets doen. Maar in de tussentijd zit ik dus (serieus) te betalen voor hun problemen...
Nu zit ik met een aantal vragen. Misschien dat de goede mensen van dit forum hier een antwoord op weten.
1. Is dit überhaupt legaal? Ik weet dat een contract tot stand komt bij meeting of the minds. De betaling en bevestiging van betaling zouden dit toch nog meer gewicht geven. Heb ik een legale voet om op te staan?
2. Kan ik eisen iemand hogerop aan de lijn te krijgen? Moeten ze hiermee akkoord gaan? Kan ik een gesprek eisen met de verantwoordelijke van die andere afdeling?
en..
3. Heeft er iemand wat algemeen advies over hoe om te gaan met deze situatie?µ
[Geen namen bedrijven of personen:Vandebos]