beste mensen
wij zitten met een vervelend kostelijk probleem.
ik ben sarah ,een 66% invalide vrouw en geniet van enkel een ziekteuitkering.
Mijn vriend en ik , hebben op datum van 16/07/2010 een camper in laten schrijven en na verschillende malen ermee naar de keuring te zijn geweest is ie eindelijk ingeschreven op 01/10/2010.
We hebben een koopcontract zonder datum waar op staat dat " gekocht in de staat waarin hij zich bevind gekend door de koper" voor de som van 4000€ + een extra goed motorblok en " 1000W omvormer"
de camper werd naar antwerpen gebracht en op voor onze deur geparkeerd. de winter maand stond ie buiten.op zekere dag stelden we vast dat er water via het dakvenster binnenkwam.er werd voorzichtshalver een grote bache op de camper gelegd en gewacht op beter weer.
ik had mij aangemeld op het camperforum.be en daar mijn probleem uitgelegd aan leden ,met de vraag wie ons kon verder helpen. ik heb mij toen op aanraden een digitale vochtmeter aangekocht en stelden waarden van 42% en meervast in de camper(bewijsfotos aanwezig) de vorige eigenaars al een paar keer gebeld maar belden nooit terug.
ik heb een expert gevraagd om langs te komen om de schade vast te stellen ,deze had het redelijk druk en is pas komen kijken als de alkoof al hersteld was door ons.deze expert in campers stelde ook vast dat het dak volgezogen was met water en de buitenmuur achter zijkant driver kon hij met 10 cm induwen over de gehel lengte ( houtrotheid) Oorzaak was in de douche /toilet ,daar hadden ze (voor de verkoop) watervaste 3mm bruynzeel platen bevestigd tegen de origenele binnenplaat en vervolgens héél slecht beplakt met afwasbare roze sterk behang. Na het verwijderen van deze 3mm bruynzeel platen was de muur gewoon zwart van rotheid (zelfs de rechterachterkant was al aangetast).(de fotos staan ook al op dat forum
http://www.campersite.be/forum/niew03.htm" onclick="window.open(this.href);return false; te lezen)
Nu heb ik die mensen eidelijk eergistern kunnen bereiken en die strijden alles af en beroepen zich op het feit
"gekocht in de staat waarin hij zich bevind gekend door de koper"
Maar dit is toch verborgen schade die alleen de vorige eigenaar kon kennen.ze ontkennen het ,maar reden van de verkoop was dat ie een nieuwe transporter gekocht heeft en deze zelver omgebouwd heeft tot camper( dus daar de camper rot was en de moeite niet meer was omwille de hoge leefdtijd heeft ie een nieuwe gekocht en ons opgezadeld met de rotte wagen ) Hij wist dat mijn partner aan apneu lijdt en geen vocht/schimmels of dergelijk kon hebben .
dus volgens ons handelde hij met voorbedachte rade.
Wij zijn opgelicht en daar ik nu al veel gedaan heb in deze wagen wil ik een tegemoetkoming eisen van 2000€
Kan ik dit waar maken en wie kan dit voor mij doen
Verder staat de motorblok nog steeds bij de vorige eigenaar maar hij/zij weigert ons hun adres opnieuw mede te delen
verder ook de meegeleverde " 1000W omvormer" blijkt in feite maar een oude antieke tijdelijke kortstondige stroomopslag te zijn ipv " 1000W omvormer".We hebben een nieuwe moeten kopen die ons ook 235€ heeft gekost
ik heb ook gevraagd om een onderhoud aan te gaan en een minnelijke schikking te regelen maar ze smeten de tel dicht ( heb daar geluidsopname van)
Mijn email is
schepenssarah@hotmail.com
dank voor uw reactie