#2 , 12 mei 2011 14:15
het is toch geen factuur van een sociale leverancier vermoed ik?
ge zou niet de eerste zijn die door een administratieve blunder zogezegd geen energie leverancier hebt of dat de vorige eigenaar geen opzeg heeft gedaan.
als het een normale energie leverancier is, neem dan contact op met hun ( telefoon is de snelste manier ) en vraag naar het bewijs dat u met hun een overeenkomst ( contract ) hebt.
doen ze 'moeilijk' aan de telefoon, wijs hun dan op het volgende:
burgerlijk wetboek 21/3/1804 Art. 1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.
doordat ze u een factuur sturen beweren ze dus dat u een overeenkomst zou hebben met hun.
als er via de telefoon geen oplossing komt, stel de energie leverancier aangetekend in gebreken en verwijs naar eerder vernoemd artikel en eis dat ze u binnen de 14 dagen een kopie bezorgen van de overeenkomst, op deze kopie moet uw handtekening staan.