Hallo ,
ik heb op 30/4 een contract getekend bij een installateur van zonnepanelen. Ik heb nu echter een heel aantal negatieve reacties gehoord over deze firma en wil ik dus het contract annuleren.
Op het contract staat het volgende :
"Binnen 7 werkdagen, te rekenen van de dag die volgt op de ondertekening van dit contract, heeft de consument het recht om zonder kosten van zijn aankoop af te zien, op voorwaarde dat hij de verkoper hiervan via een aangetekende brief op de hoofte brengt. Elke beding waarbij de consument aan dit recht zou verzaken, is nietig. Wat betreft het in acht nemen van het termijn, is het voldoende dat de kennisgeving verstuurd wordt voor het verstrijken van deze termijn."
In de alg voorwaarde staar er ook "De Koper kan eenzijdig de bestelling niet meer annuleren na doorzending van het bestelformulier aangezien dit een bindend aanbod tot contracteren uitmaakt, tenzij wettelijk toegestaan ingevolge een opgenomen verzakingsbeding en de Koper hier binnen een termijn van zever kalenderdagen na ontvangst van het bestelformulier door ST hier niet per aangetekend schrijven op terugkomt"
Dit betekent dan toch dat ik als ik nu een aangetekende brief stuur, ik "save" ben ? En is het "bestelformulier" hetzelfde als contract ?
Thanks !
Bart