Gezien de dure energie van vandaag de dag, probeer ik van leverancier te veranderen. Om geen nutteloze verbrekingsvergoedingen te moeten betalen, wil ik de einddatum van mijn kontrakt kennen en weten hoelang de opzegtermijn is.
Probeer dat maar eens te weten te komen bij onze grootste leverancier El.......l.
1ste poging: via hun website: Al bij het proberen inloggen liep het mis. Omdat ik al meer dan 3 maanden de site niet meer had bezocht, was ik geschrapt???? Mijn logingegevens staan echter nog steeds bovenaan op de faktuur, naast het factuurnummer.
2de poging: Dan maar telefonisch kontakt opgenomen. In hun ellenlange keuzelijst via telefoon komt mijn vraag naar de abonnementsgegevens echter niet voor. Dan maar eender welke andere toets gekozen. Men kon me daar niet helpen en raadde me aan om opnieuw een account aan te maken, wel met een andere login.
3de poging: nieuwe login aangemaakt, en ja, ik kan zowaar op hun site. Bij de link naar de abonnementen kan men echter enkel een nieuwe aansluiting aanvragen of een verhuis melden. NERGENS EEN DATUM EINDE ABONNEMENT te vinden.
4de poging: Dan maar een mail gestuurd met de vraag naar de einddatum. Bovenaan dit item staat dat ze de mail binnen de 2 werkdagen zullen beantwoorden. We zijn nu juist 6 werkdagen later en nog steeds geen mail terug.
5de poging: deze namiddag toch nog even gebeld, en de persoon in het callcenter zegde me doorleuk, uiteraard na meer dan 5 minuten wachten, (terwijl ze op TV reklame maken dat je nooit langer dan 1 minuut hoeft te wachten) dat ze mijn vraag niet kon beantwoorden omdat deze gegevens niet op haar scherm stonden.
Blijkbaar is hun bedoeling om zo weinig als mogelijk klanten te laten overstappen naar een andere leverancier.
Heb nu zoeven een mail gestuurd naar El.........l met de opsomming van mijn pogingen en de mededeling dat ik zal opzeggen ZONDER enige verbrekingsvergoeding, want gezien blijkbaar niemand me deze gegevens kan mededelen, ik ervan uitga dat er geen verbrekingsvergoeding zal verschuldigd zijn.
Afwachten nu. Morgen neem ik kontakt op met de nieuwe leverancier en sluit een kontrakt af.
Weet er iemand wat voor mij de gevolgen zouden kunnen zijn?.