Veranderen van energieleverancier.

mava105
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Veranderen van energieleverancier.

#1 , 21 apr 2011 19:54

Gezien de dure energie van vandaag de dag, probeer ik van leverancier te veranderen. Om geen nutteloze verbrekingsvergoedingen te moeten betalen, wil ik de einddatum van mijn kontrakt kennen en weten hoelang de opzegtermijn is.
Probeer dat maar eens te weten te komen bij onze grootste leverancier El.......l.
1ste poging: via hun website: Al bij het proberen inloggen liep het mis. Omdat ik al meer dan 3 maanden de site niet meer had bezocht, was ik geschrapt???? Mijn logingegevens staan echter nog steeds bovenaan op de faktuur, naast het factuurnummer.
2de poging: Dan maar telefonisch kontakt opgenomen. In hun ellenlange keuzelijst via telefoon komt mijn vraag naar de abonnementsgegevens echter niet voor. Dan maar eender welke andere toets gekozen. Men kon me daar niet helpen en raadde me aan om opnieuw een account aan te maken, wel met een andere login.
3de poging: nieuwe login aangemaakt, en ja, ik kan zowaar op hun site. Bij de link naar de abonnementen kan men echter enkel een nieuwe aansluiting aanvragen of een verhuis melden. NERGENS EEN DATUM EINDE ABONNEMENT te vinden.
4de poging: Dan maar een mail gestuurd met de vraag naar de einddatum. Bovenaan dit item staat dat ze de mail binnen de 2 werkdagen zullen beantwoorden. We zijn nu juist 6 werkdagen later en nog steeds geen mail terug.
5de poging: deze namiddag toch nog even gebeld, en de persoon in het callcenter zegde me doorleuk, uiteraard na meer dan 5 minuten wachten, (terwijl ze op TV reklame maken dat je nooit langer dan 1 minuut hoeft te wachten) dat ze mijn vraag niet kon beantwoorden omdat deze gegevens niet op haar scherm stonden.
Blijkbaar is hun bedoeling om zo weinig als mogelijk klanten te laten overstappen naar een andere leverancier.
Heb nu zoeven een mail gestuurd naar El.........l met de opsomming van mijn pogingen en de mededeling dat ik zal opzeggen ZONDER enige verbrekingsvergoeding, want gezien blijkbaar niemand me deze gegevens kan mededelen, ik ervan uitga dat er geen verbrekingsvergoeding zal verschuldigd zijn.
Afwachten nu. Morgen neem ik kontakt op met de nieuwe leverancier en sluit een kontrakt af.
Weet er iemand wat voor mij de gevolgen zouden kunnen zijn?.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 21 apr 2011 21:22

Type contract, de opzegmogelijkheid (2 maanden voor einde van de lopende periode) en de einddatum van de huidige periode staan bij mij onderaan op de tussentijdse factuur (vermoed dat ik klant ben bij dezelfde leverancier).

Franciscus

#3 , 21 apr 2011 22:47

Dat nu opzeggen zou ik zeker niet doen als je niet zeker bent.
Als u een contract van bepaalde duur hebt vb 3 jaar dan mag je die 3 jaar betalen + een verbrekingsvergoeding NIET doen dus.

Dat u die gegevens niet hebt gekregen raar ... ik ben overgestapt met de provincie Antwerpen ... heb daarvoor gebeld om info van mijn contract ... gekregen...
PS kreeg regelmatig info over contracten langere termijn ons contract was van onbepaalde duur dus per maand opzegbaar.

Reclame

mava105
Topic Starter

#4 , 22 apr 2011 11:45

Deze voormiddag zelf naar hun plaatselijk kantoor gegaan. Heb blijkbaar een kontrakt van 1 jaar, opzegbaar 1 maand voor einddatum (11 november 2011) Zal dan nog maar wat wachten tot eind september om op te zeggen. In het kantoor waren ze blijkbaar niet verbaast van mijn klacht over de slechte bereikbaarheid van hun diensten via PC. Ze hadden hierover nog klachten, alhoewel die persoon niet wist waar juist de oorzaak lag. Ik denk dat momenteel teveel mensen willen overstappen en dat ze de boel wat willen afremmen.

jojan

#5 , 22 apr 2011 14:13

In principe hoeft u zelfs niet op te zeggen. Uw nieuwe energieleverancier doet dit voor u. Let wel goed op dat u uw nieuwe contract pas laat ingaan na de einddatum...

Toen ik enkele jaren geleden van energieleverancier veranderde vertrouwde ik dit ook niet helemaal en heb zelf per aangetekend schrijven gemeld dat ik mijn contract niet wenstte te verlengen. Dit deed ik meer dan 5 maanden voor de einddatum van het contract. Succes alvast!

Terug naar “Consumenten Koop”