Ik heb via een forum, namelijk X.nl, een westernpad gekocht voor mijn paard (dat is een onderlegger voor onder een westernzadel, erg duur). De advertentie op het forum gaf een link naar Y.be. Daar stond een foto van een nette pad en de advertentie beschreef de pad als 2x gebruikt.
Na wat heen en weer gemail bleek dat de vrouw de pad wegdeed omdat ze deze 2x in dezelfde kleur had en dat beetje zonde vond. Vandaar dat ze haar 'nieuwe' pad wegdeed.
Ik heb de pad via overschrijving betaald en vandaag ontvangen.
Echter deze voldoet totaal NIET aan de beschrijving. Het is duidelijk dat ik een versleten ding heb ontvangen dat eerder 200x dan 2x gebruikt is. Het is gewoon onverantwoord om dit te gebruiken bij mij paard.
Kan ik mijn geld terug eisen of eisen dat ik de nieuwe pad toegestuurd krijg?
Ik heb reeds een (vriendelijke!) email gestuurd om te vragen of er een vergissing gebeurd is, en dat ik de juiste pad wil ontvangen of mijn geld terug wil. Wat kan ik nog meer doen?
Is de (particuliere) verkoper verplicht om mijn geld terug te geven als blijkt dat een product niet voldoet aan de beschrijving? En wat zijn je rechten als koper als je online iets koopt? Heb je ook bij een particuliere (ver)koop recht op 7 dagen bedenktijd?
Bedankt alvast!
Kan ik een klacht indienen bij de politie? Of gaat dat wat ver... Ik wil gewoon de juiste pad of op zijn minst men geld terug! Want nu heb ik namelijk mijn geld zo goed als 'weggesmeten' en dat vind ik niet kunnen.
[Geen namen op forum aub, Lees de regels: Vandebos]