hallo
om een kort verhaal lang te maken ,ik heb 2,5 jaar geleden een nieuwe auto gekocht.
Veel probleem mee gehad en iedere keer naar de dealer geweest ermee maar volgens hem was er nooit iets aan.
Een week voor mijn 2 jaar garantie voorbij was en niets van de problemen opgelost raakten en ik een vermoeden had dat deze het wilde rekken tot het einde garantie heb ik hem aangetekend in gebreke gesteld alsook de hoofddealer.
Nu heb ik dan contact gehad met de hoofddealer en deze heeft een deel van de problemen opgelost maw ong 5 punten van de 10 defecten.
Ik zeg wel een deel er zat ook een tikkend geluid in de motor maar volgens hen kon dit geen kwaad.
NU zijn we een half jaar later en het tikkend geluid is ontwikkeld tot een scrapend geluid.
Nu heb ik terug naar mijn garage geweest (wel een andere dan de garage waar ik hem gekocht heb maar wel van het merk) en deze wist me te vertellen dat het waarschijnlijk de versnellingsbak die defect is wat betekent een kost van om en bij de 1000€.
Ik heb dit dus wel allemaal aangetekend gemeld kan ik hier nog iets tegen doen.
DIt kan toch niet van een wagen van 2,5 jaar die iedere keer perfect onderhouden is op tijd.
De wagen word gebruikt voor de vrouw als dienst wagen en heeft ong 69000 km,waarom deze info, kunnen ze zeggen dat we te veel km gereden hebben met de auto als argument?
Volgens mijn garage is 30000 per jaar normaal.
graag advies wat ik kan doen.
met vriendelijke groet,
b,