particuliere autoverkoop

vdb58
Topic Starter

particuliere autoverkoop

#1 , 05 apr 2011 11:18

beste allemaal,

mijn probleem:

ik heb mijn auto particulier verkocht en na enkele weken wil de koper zijn geld terug!
hij beweert dat de automatische versnellingsbak defect is, hoewel wij daar nooit problemen mee hebben gehad!
we hebben beiden een verkoopovereenkomst getekend waarop staat: "auto verkocht in de staat waarin hij zich bevindt, welgekend door de koper"

ik ben geen garagist, dus ik kan niet weten dat de auto na +/- 100 door de koper gereden te hebben, plots defect geraakt.

het betreft een monovolume van 13 jaar oud, met 347.000km op de teller. De wagen werd verkocht zonder keuring; staat ook vermeldt op de verkoopovereenkomst.

de koper wil me aanklagen voor:
1)misbruik van vertrouwen
2)oplichting
3)morele schade

wat denken jullie hiervan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 05 apr 2011 11:27

De koper kan de ontbinding van de verkoop eisen (eventueel via de rechter) met terugbetaling van de aankoopsom, omdat u de wagen ongekeurd (en zonder car-pass) verkocht heeft.

vdb58
Topic Starter

#3 , 05 apr 2011 11:49

beste,
heb ik ook gelezen, maar de koper heeft de auto "kapot" gereden! wat nu?

Reclame

Lightning

#4 , 05 apr 2011 11:52

Wat nu? De koper kan de ontbinding van de verkoop eisen (eventueel via de rechter) met terugbetaling van de aankoopsom.

Terug naar “Consumenten Koop”