herinnering betaling na 5jaar

mamalief
Topic Starter

herinnering betaling na 5jaar

#1 , 04 apr 2011 21:45

Hallo,
In 2006 hebben wij nieuwe ramen laten plaatsen. Wij hebben toen een gedeelte reeds betaald. De rest moesten wij betalen nadat de afwerking helemaal klaar was.
Na de eerste betaling hebben we de verkoper nooit meer gezien. Niet voor de afwerking en ook niet voor de afrekening. Nu, ruim 5 jaar later, merkt hij op dat de betaling nog niet compleet is en wil hij de betaling zo snel mogelijk regelen.
Ik heb dit geld echter niet meer en weet niet hoe ik dit moet betalen. Kan hij bepalen dat ik dit nu binnen 2 maanden moet betalen, of heb ik het recht om dit nu ook 5 jaar te laten aanslepen?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 04 apr 2011 21:49

Heeft u de papieren nog waarop staat dat de u moet betalen na de afwerking? Vraag hem om eerst voor de afwerking te zorgen (best via AS).
Dacht trouwens dat men normaal 3 maanden heeft (niet dat dit veel verschil maakt).

mamalief
Topic Starter

#3 , 04 apr 2011 22:06

Neen, dat heb ik niet op papier, dat werd ons mondeling meegedeeld.

Reclame

Turaki

#4 , 04 apr 2011 22:08

Zijn de ramen al afgewerkt? Zoniet, fotos nemen en hetzelfde, namelijk vragen voor de afwerking.
Als u zelf heeft afgewerkt, gaat u echter moeilijk kunnen bewijzen dat dit niet gebeurt is.

mamalief
Topic Starter

#5 , 04 apr 2011 22:11

Er moet nog iets met een slot gebeuren, maar de rest hebben we inderdaad zelf afgewerkt.

Turaki

#6 , 04 apr 2011 22:18

Dan vrees ik dat u moet betalen. Misschien kan je een afbetalingsplan afspreken? Hij heeft het geld 5 jaar niet gemist, iets langer zal de zaak nu niet meer maken.

Terug naar “Consumenten Koop”