Factuurtwist voor de vrederechter

stievens
Topic Starter

Factuurtwist voor de vrederechter

#1 , 04 apr 2011 21:08

Proximus bleek geen ontvangst te hebben op mijn werk. Dat ligt pal in Leuven, niet in de middle of nowhere. Mobistar en Base hebben wel goed ontvangst dus het ligt niet aan de betonnen structuur van het gebouw of zo. Telefonisch gaf Proximus toe dat daar lokaal een probleem was wegens een of andere antenne op gasthuisberg.
Gezien ik geen gsm koop om enkel thuis te kunnen bellen wou ik mijn abonnement niet meer. Jammer genoeg ontdekte ik door de verlofperiode de niet-ontvangst na de 7 dagen bedenktijd om het contract op te zeggen. Proximus stond kosteloze annulatie niet toe.
Geen haar op mijn hoofd dat er echter aan dacht 150 euro opzeg te betalen voor een firma die geen diensten levert.
Eerst de klassieke zever met incasso-gedreig, maar nu heb ik een dagvaarding voor de vrederechter.
Ik vrees echter dat die de argumentatie van geen ontvangst niet gaat willen volgen? Heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn 2de aanvalswapen is het feit dat ik niet aangetekend opgezegd heb. Ik heb telefonisch laten weten dat het contract mocht stopgezet worden. De algemene voorwaarden stipuleren dat enkel via aangetekend schrijven kan opgezegd worden. Is het een goed idee om bij het proces aan proximus te vragen 'waar is mijn aangetekende opzeg?'. Zij kunnen dat natuurlijk niet voorleggen, waarna ik tegen de rechter uitleg dat ik uiteraard een factuur van 150 euro opzegkosten niet betaald heb gezien ik niet opgezegd heb.
Wat gaat de rechter dan beslissen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 05 apr 2011 00:49

U hebt met X een middelenverbintenis en geen resultaatsverbintenis. Dat wil zeggen dat X naar best vermogen zal trachten zijn diensten aan te bieden (bvb. in dit geval streven naar maximale dekking), maar dat ze het resultaat niet garanderen. X garandeert niet dat u overal, altijd en in alle omstandigheden bereik zal hebben. U bent daarmee akkoord gegaan, dus u kan dat niet inroepen als argument om uw contract kosteloos te verbreken.
U hebt uw abonnement telefonisch opgezegd. Als u gaat beweren dat er geen opzeg geweest is (telefonisch = niet bewijsbaar volgens u), houd er dan rekening mee dat X dat telefoongesprek kan opgenomen hebben (en dat vermoedelijk ook gedaan heeft). Mochten ze uw opzeg toch niet kunnen bewijzen, dan hoop ik voor u dat u tot heden netjes uw maandelijkse facturen betaald hebt.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2011 11:07

Blijkbaar heb je enkel problmemen met ontvangst in het gebouw waar je werkt. Overal anders heb je wel ontvangst. Wel dan betaal je voor DAT ontvangst. Mogelijks mag je zelfs helemaal niet privaat bellen op uw werk van uw baas. Wat is dan het probleem?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”